Forum     Nyheter

Forum

Varför gillar du dota? *tävling*
Alex Spelansvarig
10 nov 2011   #0
?


Nu kör vi igång en lite större dota tävling här på Playstar!

Vi vill att ni berättar lite om er själva som person och eran historia varför/hur ni började spela Dota/HoN/LoL.

Playstars administratörer kommer att välja ut ett par vinnare som kommer få varsin nyckel!

(Ni ska alltså skriva detta i en kommentar här i tävlingen)


Vill ni deltaga i våran andra dota 2 tävling så kan ni göra det genom att gilla våran sida på facebook
https://www.facebook.com/pages/Playstar/121829734552285

Uppdatering 16/11
Idag har ytterligare fem glada gamers vunnit keys!
Fyra stycken i denna tävling, och tre stycken genom Facebook tävlingen.

Uppdatering 18/11
Idag har ytterligare två glada gamers vunnit keys!

Uppdatering 19/11
Idag har ytterligare sju glada gamers vunnit keys!
Två stycken i Facebook tävlingen.

Uppdatering 22/11
Idag har ytterligare sju glada gamers vunnit keys!
Sju stycken i Facebook tävlingen.

Uppdatering 23/11
Idag har ytterligare två glada gamers vunnit keys!
två stycken i Facebook tävlingen.

Dock är det inte slut än, båda tävlingarna fortsätter!
0 poäng  
cruisader Föreningsmedlem
10 nov 2011   #81
Hej playstar!

Jag är en glad kille på 20 år. Är för tillfället arbetslös och har därför oerhört mycket tid över, jag ska till hösten påbörja min utbildning till civilekonom för att följa min dröm.
Jag började spela dota 2005/2006 och spelade det till Heroes of newerth kom ut, jag fick en beta invite till HoN och har sedan dess ett antal tusen games spelade, jag tillhör top 2% av honspelarna och utvecklas fortfarande. Jag anser att det är dags att gå vidare, då till dota 2. Jag och mitt lag ska ställa upp i en dota 2 turnering på dreamhack för att se hur långt vi kan gå. Vi är 5 spelare, 3 av oss har fått nycklar.. Vi har därför väldigt svårt för att träna just nu. Många av mina nuvarande problem hade således lösts om jag hade fått en nyckel och jag håller verkligen tummarna..
Tack så mycket!
0 Poäng  
Phaaati Föreningsmedlem
10 nov 2011   #82
Hej.
Jag heter Johan och är 18 år. En dag under 2006 kom min bror hem och började lira DotA. Han hade fått tipset av en kompis i sin gymnasieklass och han började lira direkt. Jag tyckte att allt som min bror gjorde var coolt så jag hängde på. Ända sedan dess har jag lirat vanliga DotA. Testade lite HoN under betan men det kändes relativt tråkigt. Har sedan 2007 lirat på Dota-league.com och nu känns det som att det är tid för ett byte. En beta key skulle sitta riktigt fint.
<3
0 Poäng  
Snor Föreningsmedlem
10 nov 2011   #83
Hej Playstar!
Jag heter Eric, är 16 år och bor i Lund där jag går i ettan på gymnasiet. På min fritid ägnar jag mig åt att gymma, umgås med vänner, festa och sist men inte minst gaming. Jag ser mig som en glad och utåtriktad person. Jag är rättså lat men när det gäller någon form utav tävling så blir jag direkt väldigt tävlingsinriktad. Som liten så var det fotboll som gällde, och fotboll har jag hållt på med från 6 års ålder och fram tills jag var 15 år. Då dog intresset ut när det blev en hel del mer seriöst, samt att det tog upp mer tid än vad jag orkade och hade lust till.

Jag har alltid varit intresserad av Dator/Tv-spel. Jag har spelat både konsol och dator, men jag föredrar att spela till dator. För mycket längesen spelade jag Playstation 1. Dålig grafik, men kul var det. En riktig klassiker. Mitt playstation 1 ligger fortfarande på hyllan men jag spelar inte längre även om jag blir lite sugen ibland. Efter tiden med mitt playstation 1 så gick jag över till Playstation 2 som jag fick i julklapp. Mycket FIFA-spelande blev det, eftersom fotboll var ett stort intresse då. Playstation 2:t hamnade sedan i garderoben ett långt tag efter att jag blivit introducerad till World of Warcraft. Jag spelade det länge och blev verkligen fast i det så som de flesta blir. Jag tyckte det var jättekul fram till att expansionen "The Burning Crusade" kom. Mitt intresse för spelet försvann helt då eftersom jag precis nått level 60 och tyckte charmen försvann när de utökade det och allt blev mer okänt. Mitt playstation 2 plus en billig slant åkte sedan in i affären för byte mot Xbox 360. Till Xbox 360 har det blivit en hel del spelande av Call of Duty: Modern warfare 1 och 2. Counterstrike 1.6 har också spelats en del men inte så mycket ensamt public-lirande utan mer 3v3-, 4v4-matcher med vänner.

DotA kom in i bilden relativt sent, kanske vid 12-13 års ålder. Jag hade redan Warcraft 3 spelen till dator då jag sett många polare spelat och tyckt det såg roligt ut. Men till en början spelade jag inte alls DotA utan mer Tower Defens, escapes och liknande. Men jag blev till slut tvingad av en kompis som spelade att prova på DotA. Jag var först ganska motvillig och tyckte inte att det kändes som nån större hit. Men hur som helst provade jag till sist, och tyckte faktiskt om det. Jag var, som nog alla nybörjare, usel i början. Men jag spelade tillsammans med min kompis och han hjälpte mig mycket. Dock var jag inte riktigt mogen för spelet än. Jag orkade inte riktigt sätta mig in i spelet ordentligt, och därför blev det att jag stannade i nivå och utvecklades inte särskilt mycket. Detta gjorde också att jag tyckte det var mindre roligt, och efter kanske ett halvårs spelande la jag av igen, för att återgå till Counterstrike. Sad but true.

Men mitt intresse skulle komma tillbaka för DotA. Vid 15 års ålder var det dags igen. Jag vet inte riktigt varför jag började igen. Jag hade ju trots allt min negativa bild utav DotA men jag antar att det var min polare som övertalade mig. Men denna gången fastnade jag verkligen för DotA. Jag satte mig in i spelet, försökte att förstå vad det gick ut på mer än att bara förstöra motståndarens huvudbyggnad. Jag provade nya heroes hela tiden och lärde mig mer och mer. Jag tror det handlade om att jag inte var rädd att misslyckas utan jag provade ändå och lärde mig något av det.

Jag har sedan min comeback spelat DotA oavbrutet fram tills idag och jag spelar än. Det är i dagens läge det enda spelet som jag spelar och jag spelar i stort sett varje dag tillsammans med två polare. Det jag gillar i DotA är själva idén med spelet och att man samarbetar i laget som i en sport. Grafiken som har ansetts vara lite sisådär i DotA har absolut inte varit ett problem för mig då jag gillar den och tycker om den som den är, inte allt för avancerad.

Jag tror att DotA riktar sig till en viss sorts spelare. Det känns som att det har en osynlig åldersgräns då unga spelare, låt säga 12 år till exempel, har svårt att verkligen förstå spelet vilket jag kan känna igen ifrån egen erfarenhet. Jag tror att för unga spelare inte har tålamodet till spelet. De orkar inte riktigt sätta sig in i det och lämnar ofta games efter lite motgång. Jag känner även att spelet riktar sig till ganska lugna spelare. Jag tyckte om Counterstrike för några år sedan, där kunde en tiondels sekund avgöra vem som blev skjuten först och kanske vem som vann rundan. Detta tycker jag inte alls om längre och det är nog därför jag inte spelar Counterstrike längre. Jag föredrar DotA där man inte förlorar något särskilt på att vara lite mer relaxed när man spelar.

Jag brinner verkligen för DotA och satt klistrad framför skärmen när DotA2-turneringen spelades i slutet av sommaren. Jag har försökt på alla tävlingar jag hittat som ger ut keys men utan lycka då de flesta bara är en lottning och bara tur. Checkat min epost varje dag sen första utskickningen av Beta-keys men ingen lycka där heller.
Hoppas verkligen att det är min tur denna gång så jag kan börja spela spelet jag älskar!


0 Poäng  
broddan Föreningsmedlem
10 nov 2011   #84
Tjena

Jag heter Eric och jag är 18 år och jag kommer från Västerås. Jag har alltid brunnit för datorspel, jag började mitt spelande med CS för cirka 8-9 år sedan. När Playstar släppte nycklar för Heroes Of Newerth så började jag och mina kompisar genast spela. Jag var lite skeptiskt till spelet och jag hatade det nästan bara för att det var svårt i början och jag hade inte spelat DotA innan. Men allt efter man lärde sig mer och lärde sig alla hjältar och items osv så vart det riktigt skoj då jag älskar lagspel.

När Valve presenterade att DotA 2 skulle komma ut blev jag jävligt glad då jag tycker S2 har blivit mycket sämre med tiden och jag vill fortsätta att spela i "DotA genren".

Kontakt: broddan@ctrlnet.se

Mvh Eric
0 Poäng  
H4kk3 Föreningsmedlem
10 nov 2011   #85
Tjena playstar! Jag heter Håkan, är för tillfället arbetslös men till nästa höst blir det förhoppningsvis att gå en yrkeshögskola. De jag gillar mest att göra e att lira innebandy och gejma, helst med polare. Skulle va fett najs å få en dotanyckel då jag lirat dota sen kanske 2006/2007, började mot bottar med några polare, sen lirade jag det i ett par år, gick vidare till HoNbetan när den kom ut, lirade det i något år, sen nu sitter jag mest och väntar på att få en dota2nyckel på något vis :D Mvh
0 Poäng  
IMmvpl Föreningsmedlem
10 nov 2011   #86
Jag är en kille bosatt i Sverige. Landet som är ett av de största e-sport nationerna i världen, det landet går jag på, andas i och lever mitt liv till fullo. Jag kom i kontakt med fenomenet e-sport redan vid tidig 12 års ålder och det spelet som på senare håll fångade mitt öga var såklart DotA, jag tittade på hundratals matcher och ordet besatt var inte längre en överdrift.
Jag spelade oerhört mycket, jag var den där nybörjaren som sprang mid med stövlarna i första hugg och brist på hälsopaket, jag var den där killen som sprang in i tornen utan att tänka mig för. Jag struntade jämnt i konstruktiv kritik och körde mitt eget race, litade inte på någon och brydde mig sällan om andra. Jag skäms för personen jag var då, och kan idag se tillbaka på det med ett glädjefullt leende och verkligen inse vilken nivå man låg på livet innan DotA.

Idag är jag 19 bast och jag är inte längre den där spelaren som struntade i vad alla hade för kritik mot mig, inte den spelare som lämnade vid första dödsögonblicket och absolut inte den spelare som klagade allt på sina lagkamrater. Jag älskar DotA, det är spelet som gjorde mig till en riktig lagspelare och det fenomen som skapade den tävlingsinriktade jag som påverkar allt jag rör i mitt liv utanför DotA.

Minnen som jag aldrig komma glömma, upplevelser jag vill återuppleva i DotA 2.


0 Poäng  
LuCKee Föreningsmedlem
10 nov 2011   #87
Tjenare! Är 21 å och började lira dota 06/07 mer 07 kanske (: det började med att vi var 4 st som spelade på skoj tills jag träffade min bästa polare igen efter att han hade stuckit iväg och plugga då blev vi 5 och skulle börja lira cw men det gick ju sådär mer förluster än visnter ;) men sen det visade sig att dota 2 skulle komma så sluitade alla utom jag och 2 till att spela dota ;( så nu vill jag ha en nyckel så jag kan retas med dom andra ;)
0 Poäng  
smidzor Föreningsmedlem
10 nov 2011   #88
Hej hej
Jag heter Ronnie är gammal gubbe på 29 år. Studerar komvux här i upplands-väsby inge direkt vz stolt över :P. Jag är vekligen inte nå proffs på dota snarare tvärtom, tror det var 2004 eller 2005 jag testa det för första gången. Körde med en polare mot AI's och vart total ägd :). Sen vart jag tyvärr helt insnöad på WoW, har kört det sen vanilla upp till cata med några breaks för cs såklart. Testa HoN men gilla det inte specielt mycket för att man inte kunde köra mot bots och få lite feeling för det. Sen kom LoL det har jag kört väldigt mycket både mot AI och ranked games. Det var där jag fick upp mitt intresse för Dota 2, LoL är ett väldigt bra spel men mer för casual. Jag kan ha fel men jag tror iaf Dota 2 kommer bli väldigt stort E-Sport spel iaf det största inom den här genren. Jag älskar E-Sport! Hoppas på att uppleva detta spel redan från början med folk som är lika dåliga på det som jag :P

Lycka till alla & tack Playstar!

0 Poäng  
Heltflippad Föreningsmedlem
10 nov 2011   #89
Jag spelade mycket warcraft 3 i början av min "karriär". Det blev mycket olika mods, så som tower defence osv. Tillslut, av en ren slump, så hittade jag och några kompisar dota. Vi tyckte det stod ut från alla andra mods så vi började spela det. Minns hur jag körde kunkka och hade 3 orbs i ett game, som vi f.ö vann :) Det va tider de!

Slutade dock spela dator ett tag för att fokusera på studierna lite mera. Nu spelar jag bara HoN och andra fps spel. Kan inte säga att jag är världsbäst på HoN men det är något beroendeframkallande med det spelet. Man kan sitta och klaga mycket på spelet men när det kommer till kritan så är det så jävla roligt att spela, går verkligen inte att sluta!

Får ta och runda av det nu så det inte blir en roman :)
Skulle iaf sitta så himla fint med en dota 2 nyckel.

Tja!
0 Poäng  
FortyTwo Föreningsmedlem
10 nov 2011   #90
Tjabba tjena hallåja!

Jag började lira wc3 en gång i tiden när jag kanske var en sisådär tolv? när jag märkte att jag sög på real time strategy spel så flöt jag över i custom spelens himmelrike och där hittade jag dota, passade mig bra men jag sög fortfarande rätt hårt... var ju bara 12-13 år som sagt, simultan förmågan var inte den bästa heller och jag var en mega feeder. sen efter WC3 kom ju guldålderna med WoW, och jag blev väl först då en någorlunda bra gamer (enligt mig själv), men med tiden gick wow ned sig och utmaningarna tog slut så då slutade jag game:a, för nåt år sedan kom sedan SC2 och jag hade lyckan nog att ta mig in i Betan och fast jag märkte snabbt att jag fortfarande sög på RTS spel (nu 21 år gammal) och hittade då SC2 versionen av Dota, buggig och jävlig är den med OP heroes och allt vad det är men moba-genren passar mig perfekt med det betoning på Ganking och farm, på skitsnack och garv... allt i med en glimt i ögat, gillar communitisen som uppkommar runt sånna här spel även om dem kan va lite hårda så tycker jag det pushar en till att bli bättre, jag fick upp ögonen för Dota2 i och med The International (grymt bra hype-metod) och har väl sedan dess försökt läsa på, spela hon & lol samt kolla på dota2 streams så mycket som möjligt för att stilla mitt begär... jag börjar dock få problem med sömnen och drömmer om beta-key tävlingar och lotteri vinster (LOL HAHA) och tycker att det skulle sitta fint med att faktiskt äga en helt nyckel nu skulle sitta så himmla fint.

Hoppas ni finner nåt ni gillar i mig och att ni anser mig värdig en nyckel.

P.S jag kan tipsa om own3d.tv dota2 streams körde av #ComeWithMe samt #Linkdota (den förgående kör mest inhouse league vilket e bra men Link är lite mer pwnage så att säga... gl hf)
0 Poäng  
Bhicks92 Föreningsmedlem
10 nov 2011   #91
Hejsan, mitt namn är Antero och jag är 21 år och kommer från Kalix. På fritiden så gymmar jag och spelar diverse spel på min dator, kör också skoter och är med kompisar :)

Min historia inom Dota började 2005, när jag och några vänner föll pladask för det.
Det började som alla andra spel, jag var väldigt skeptisk men var villig att ge det en ärlig chans. Jag och mina kompisar laddade ner det och provade, det som fångade oss var att man hade olika roller, en support, en carry, en initiater osv. Vi insåg redan från början att jag och min kompis vid namn Adam, skulle ha rollerna som carry och semi-carry. Vi är ledar typerna och tar väldigt lätt kommandot över våra andra kompisar.

Samtidigt som vi växte med våra roller, så växte spelet i våra hjärtan.
En av mina favorit heroes som introducerades medan vi spelade Dota var Kunkka, jag kom ihåg att jag ville alltid vara just han. Han var strength och i mina ögon en semi-carry hero.

Vi körde för det mesta public, och kände att vi aldrig var riktigt nog bra för att starta upp en clan.

Tiden gick vidare och både jag och mina polare hittade andra spel och dota kom i skymundan.
Sen så kom den dagen, när HoN introducerades, och som jag hade läst om det så skulle det likna dota väldigt mycket, förutom att dom förbättra grejer (så som reconnect osv.), självklart så ringde jag upp mina kompisar, och sen så satt vi tillsammans framför datorn, med HoN på våra skärmar.

Vi lirade väll upp till 2 veckor innan jag fick höra av en kompis "Det här spelet är INGET som dota, det här spelet saknar KÄNSLAN" och en annan jämförde det med "CS:S känsla gentemot CS 1.6".

Våra chanser till att bilda en klan var över, vi som var kvar ville verkligen, men vi tappade för mycket motivation.

Det är därför jag hoppas och tror på uppkommande Dota 2, just för att IceFrog har varit med och sagt sitt, det är uppdaterad grafik och jag tror han lyckats balanserat spelkänsla med bra grafik.

Jag ser Dota 2 som chansen som vi aldrig fick, chansen att slå igenom!
Kanske vi inte lyckas, men den här gången kommer vi i alla fall få en ärlig chans!
0 Poäng  
m4jken Föreningsmedlem
10 nov 2011   #92
Började spela dota i gymnasiet med kompisarna på rasterna. Jag var sämst, och dom gjorde det helt klart kan man säga haha. Har sedan dess fortsatt med HoN och även LoL under en kortare period och är, bättre visserligen, fortfarande sämst bland mina kompisar.

Vi har tänkt byta till dota 2 om det håller förväntningarna och det vore sjysst med ett litet försprång, så jag kanske slipper vara sämst jämt
0 Poäng  
Zoom13 Föreningsmedlem
10 nov 2011   #93
Hejsan! Mitt namn är Daniel och är 18 år, här kommer min lilla historia!

Ända sedan den dagen vi fick våran första dator (på den tiden man var tvungen att ringa upp för att kunna komma ut på internet) så har jag haft ett brinnande intresse för datorer. Mina första spel var sådanna för små barn, vilket jag var på den tiden. Medan tiden gick och jag blev äldre började jag intressera mig för andra spel, och det slutade med att jag köpte World of Warcraft när jag var 12.

Jag spelade WoW under den lediga tid jag hade mellan diverse sporter och tiden jag spenderade med mina kompisar. Jag blev mer och mer intresserad av historien bakom WoW, och jag kunde sitta och läsa flera sidor på internet om olika delar om dess lore. Detta ledde till att jag köpte alla Warcraft spelen och spelade igenom dom.

När jag sedan hade spelat igenom dessa spelen så fortsatte jag med WoW, men efter ett tag tyckte jag att det blev för enformigt, eftersom jag vid den åldern inte riktigt var kapabel till att vara bunden till speciella raidtider, så jag började leta runt efter lite andra spel som jag kunde spela när jag kände för det.

Jag har alltid varit intresserad av esports, och den mer tävlingsinriktade delen av spel. Jag satt och kollade runt lite, men hittade ingenting som intresserade mig. Tillslut bestämde jag mig för att spela lite WC3 igen, och denna gången gick jag in och spelade lite custom maps. Det var då jag kom in i ett DotA game. Jag fastnade direkt och spelade det så fort jag satt vid datorn! Jag fortsatte att spela det och blev efter ett tag ganska okej på det.

Jag började sedan att spela WoW igen, och var vid detta laget kapabel till att raida med guilder, och la således ner DotA, för att kunna spela WoW med mina kompisar (som inte var intresserade av DotA). När sedan HoN betan släpptes och jag fick reda på att det var i princip samma grej som DotA blev jag överlycklig och började genast att leta efter en beta nyckel till det. Som tur var hittade jag denna underbara sida och fick en nyckel härifrån. Jag har sen dess spelat både HoN och WoW samtidigt, och har vart med i diverse HoN-turneringar (bland annat en DreamHack turnering).

Anledningen till att jag inte längre vill spela HoN är att communityn (vilket enligt mig är vad som gör ett spel bra) har blivit förskräcklig och det går nästan inte ett game där folk är arga på varandra, och man kan inte göra minsta misstag utan att det ska bli en massa drama. Så mina förhoppningar är att kunna komma med i DotA2-betan för att kunna ge bra och konstruktiv feedback, och jag vet att Valve kommer göra ett suveränt spel.

Det var allt för mig, och lycka till alla som är med i tävlingen, ser fram emot att nån dag kanske få spela med er i DotA2!

Hälsningar Daniel!
(Ursäkta att det blev lite långt..!)
0 Poäng  
craxido Föreningsmedlem
10 nov 2011   #94
Hallå där :)

Jag började spela DotA när jag gick i årskurs 7 med några kompisar ifrån klassen samt min kompis bror och hans kompisar. Var yngre då och var inte särskillt ''skillad'' på spelet. Efter et tag så hörde min kompis talas om ett spel somskulle vara som DotA med bättre design och bättre spelsystem.

Sen satt vi där och spelade på Heroes of Newerth betan, fick beta key invite av min kompis storebror så jag kände mig lite tuff sådär som fick lira med de äldre grabbarna. Sedan gick HoN in i ''retail'' och jag köpte spelet. Sedan har det pendlat fram och tillbaka och nu sitter jag här och väntar på det nya DotA 2! Har pendlat mellan HoN och det andra liknande spelet, LoL.

Har haft en intresse för datorer och andra spelmaskiner ända sedan jag fick en gameboy pocket i present efter jag hade opererat ögonen. Det skulle hjälpa mig att få starkare syn och jag fastnade direkt in i spelvärlden.

Hoppas att ni ger ut lite beta keys till sådana som jag som bara är helt fast i dessa spelen :)

tack på förhand!

Jonatan
0 Poäng  
Ravage Föreningsmedlem
10 nov 2011   #95
Jag har började spela Dota någon gång i högstadiet och sen var det kört. 5 år senare sitter jag fortfarande och pressar MOBA spel. League of legends Heroes of newerth är ju det som är aktuellt idag, men din finns inget finare än att glida in på tuben och titta igenom några goa dota highlight videos. Dota har en speciell nostalgisk kännsla som sitter djupt i kroppen på än, det är synd att plattformen är så föråldrad. jag kan tänka tillbaks på när man satt i en unken källare och bråkade med battle.net för att få en bra ping. Nej, för tillfället får jag hålla mig till att Spela HoN och dräggla över gamla highlights. Om jag nu inte får en Beta key till den underbara uppföljaren förståss! ;)
0 Poäng  
eddmaan Föreningsmedlem
10 nov 2011   #96
Första gången jag spelade DotA var med min större broder, jag var väll runt 11 år och han 2 år äldre. Det var runt julen vid år 2005, detta gjordes på Battle.net. Sanningen är att jag gillade inte DotA då, jag spelade hellre andra custom maps på Wc3, ex. Risk, tree tag eller green td. Men min bror gillade DotA och jag som var yngre hade inte mycke till val för vi hade bara en dator i huset på den tiden. Det var först 2007 när jag LANade PÅ SKOLAN (awesome) med mina klasskompisar och kompisar från min brors klass som jag tyckte att DotA var roligt, när man var ett fullt lag med mates och man började komma på taktiker (fast då på en noobig nivå) sedan dess så har jag spelat DotA till och från, utan tvekan ett awesome spel.
0 Poäng  
Thelete Föreningsmedlem
10 nov 2011   #97
Tja på er!

Jag har väl egentligen aldrig varigt ett stort fan av DotA, har dock spelat det en hel del i custom games mot kompisar, och sanningen att säga så är det mycket roligare än att spela med random ppl, har dock även spelat en del HoN och ganske mycket LoL när typ alla mina kompisar gick från att spela DotA till att spela först HoN och sen LoL, men det känns ändå som att DotA 2 kommer att blir så grymt awesome, har gått i flera veckor och jämrat mig över hur mycket jag vill spela. men man har som vanligt otur med utlottningar xD får säga grattis i förskott till dom som lyckar vinna en key och hoppas så klar att man blir en av dom!

obs!
alla som dock inte får någon key kan ju alltid trösta sig med den här fina kaninen :D
(\_/)
(^.^)/)
(,(¨)(¨)
0 Poäng  
riznat Föreningsmedlem
10 nov 2011   #98
Hej. Jobbar till vardags ett ganska tråkigt jobb, åker efter det ner till gymmet och presterar det man orkar. Sen när man kommer hem så sitter man här framför datorn och slögibbar lite LoL i väntat på Dota2. Så har det sett ut de senaste månaderna. Innan det var det HoN, och innan det var de dota. Skillnaden mellan de tre olika spelen är att Dota var ju de första, och därav de roligaste. Precis som alla MMORPG jag spelat, började med WoW och har testat både de ena och andra men WoW är alltid de roligaste. Och det är precis därför jag ser fram emot Dota2, för att jag VET att det kommer vara bättre än både LoL och HoN.

Började väl med att man satt på något LAN och någon kompis som kört lite Dota innan råägde än, som vanligt. Sen ville man ju självklart äga honom nästa gång, så man pressade på rätt fint och tillslut kunde man vända på steken och äga honom. Och de var de som fick upp min spelglädje för denna sort utav spel. Därför längtar jag otroligt till att få en tjuvstart mot polarna, så man i sedvanlig ordning kan äga upp dom ordentligt!

0 Poäng  
bleh Föreningsmedlem
10 nov 2011   #99
Hej :) Heter Torkel, är 20 år och kommer från Umeå. Har varit intresserad av datorer/spel i princip hela mitt liv. Studerar nu på distans så är som sagt hemma och har mycket fritid så då blir det en hel del spelande :)

Jag började spela dota då jag var 15 år gammal på t.ex. bnet och lite senare på garena. Jag kom inte riktigt ihåg när jag startade men jag har minnen från omkring den tiden att jag LANade med en polare och spelade massa dota. Det var på tiden då jag t.ex. inte förstod hur man gjorde items (köpte massa recipes) och grejer ^^

Men det var inte förrän jag var 17 som jag började att spela det mer seriöst. Vi var flera i klassen som lirade på rasterna i skolan, så det blev till att spela en hel del hemma också. Då började jag även att spela på dotaleague och liknande. Jag spelade även HoN än del i betan eftersom så många kompisar spelade det, men blev snabbt less på det eftersom det var så obalanserat och gick tillbaks till att spela dota.

De senaste 1,5-2 åren har jag och en polare spelat på seriösare communities (dotalicious, dotapickup etc). Sen dess har jag i princip spelat varje dag och blivit mycket bättre. När jag fick höra rykterna om att dota 2 skulle komma ut kunde jag knappt tro att det var sant. Satt som fastklistrad och kollade på dota2-turneringen sen den första matchen slogs på! ^^

Har gått med i många utlottningar, gjort steam-surveyn, hört med många kompisar men inte lyckats få någon nyckel än. Skulle jag vara en av de lyckligt lottade som fick en nyckel här skulle inte ord kunna förklara hur glad jag skulle bli! Det är verkligen ett spel jag längtar efter och har gjort länge, som jag utan tvekan kommer att köpa direkt då det släpps och spela jag vet inte hur många år. Tack :)

/ Torchcamp @ bleh •
0 Poäng  
fofur Föreningsmedlem
10 nov 2011   #100
Hallå! Är en killa på 17 år fyller 18 om ett par veckor. På fritiden gillar jag att träna basket och gymma. Går teknik med dator inriktning på gymnasiet här i stan, tredje året då. Jag började med DotA ungefär 2007. Blev sugen på att testa det eftersom det va nästan den enda mappen som hostades i WC3 Custom Game sektionen. Tyckte det va riktigt skoj! Sen efter att jag spelat DotA nått år eller två, med uppehåll, så tipsade faktiskt en vän till mig om Playstar.se att dom delade ut HoN beta nycklar. Tyckte spelet såg riktigt najs ut så jag gav det ett försök och fick tillgång till min HoN beta nyckel genom Playstar.se. Jag har spelat HoN enda sedan dess. Efter att ha tittat på The Internationall Dota 2 Championship så blev jag riktigt sugen på att testa det! Skulle vara riktigt kul med en beta nyckel!
0 Poäng  
Logga in


Från forumet
Bannad nyss
Bannad? • Svar 5
Visningar 400 • Aktiv I förrgår, kl. 17:57
Jäkla kul o se folk inne
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 121 • Aktiv I förrgår, kl. 01:15
--
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 198 • Aktiv 10 maj, kl. 13:11
server nere?  
Public-servrarna • Svar 3
Visningar 303 • Aktiv 3 maj, kl. 21:38
blev bannad från goagubbar  
Bannad? • Svar 15
Visningar 865 • Aktiv 3 maj, kl. 21:36
Permban.  
Bannad? • Svar 13
Visningar 1143 • Aktiv 2 maj, kl. 18:40
jag blev bannade av nån idiot
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 448 • Aktiv 27 apr, kl. 09:24
Ban på grund utav nick?
Bannad? • Svar 2
Visningar 314 • Aktiv 19 apr, kl. 21:06
Vart precis p-bannad för aimbot/aimkey?
Bannad? • Svar 8
Visningar 477 • Aktiv 18 apr, kl. 09:40
LAwlzy
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 293 • Aktiv 15 apr, kl. 16:35

Playstars sponsorer
Bredband 2
Statsnät