Forum     Bannad?

Forum

En gammal ban
Aiwa Föreningsmedlem
17 jun 2023   #0
Hej!

Jag har börjat spela lite cs igen och jag ser att jag har en, vad jag förmodar är permban, för wallhack hos er.

Vet att det säkert är fler som säger det men jag har faktiskt aldrig fuskat.
Nu tänkte jag att eftersom att det är samma steamkonto jag blev bannad på och att det fortfarande är rent, efter vet inte hur många år, så kanske den bannen kan plockas bort? Jag utgår ifrån att alla typer av fusk som funnits automatiskt leder till VAC-ban med tiden?

Info från cs:
You are banned from this Server!
[AMXBans] You are permanently banned.
[AMXBans] Banned Nickname : Aiwa
[AMXBans] Reason : ' WH '
[AMXBans] You can complain about your ban @ www.goagubbar.info
[AMXBans] Your SteamID : ' STEAM_0 : 1 : 26492794 '
[AMXBans] Your IP : ' xxx.85.xx.84 '

MVH Aiwa
0 poäng  
Myllo Föreningsmedlem
18 jun 2023   #1
Det är EddA som har lagt bannen, han är inte aktiv som admin längre. Så avvakta lite så kommer Harley att svara dig.
0 Poäng  
Aiwa Föreningsmedlem
18 jun 2023   #2
Hej Talgoxen,
Ja jag såg det när jag gjorde en googling på mitt eget steamID, det var eran banlista(?) som gav en träff med lite mer information.

Anledningen till att jag frågar om att få bannen upphävd är för att ni verkar den enda aktiva svenska servern som finns kvar. Hade varit kul att få spela med svenskar även om rumänerna, som verkar har tagit över fanan, är trevliga de också.

Förstår att det kanske är knepigt att lyfta den eftersom att det gått så lång tid etc så jag har full förståelse för om ni har era principer och väljer att lämna den aktiv.

Jag inväntar Harleys utlåtande!

Mvh Aiwa
0 Poäng  
Permanent Speladministratör
7 jul 2023 , Redigerad 7 jul 2023   #3
Tjo!
Har tagit bort bannen och så hoppas vi på att du sköter dig. Många ögon som håller koll. Samma nickname som gäller.
Välkommen [GG] Permanent
0 Poäng  
Aiwa Föreningsmedlem
9 jul 2023   #4
Hej Permanent!

Kul, tack så mycket! Kommer fortsätta med mitt nick och om ni har undrar något eller vill ta SS så är det inga problem. Tror dock att jag får smisk på servern :)

En fråga, ni har inte funderat på att använda WG (Wargods) https://www.wargods.ro/wcd/download.php

Verkar vara många servrar idag som använder det för att hantera potentiella fuskare. Det är ett program som skannar vilka aktiviteter som ligger i bakgrunden, man får inte logga ut från servern medans man väntar på färdig scan. Det har tydligen funnits i ca 10 år. Kanske kan vara ett komplement till de snaps shots som ni tar idag (läst andra trådar här på forumet)?
Användaren laddar ner ett program och kör det, en länk genereras som skickas till admin.

Mvh Aiwa
0 Poäng  
Logga in


Från forumet
blev bannad från goagubbar  
Bannad? • Svar 14
Visningar 615 • Aktiv Igår, kl. 22:39
server nere?  
Public-servrarna • Svar 2
Visningar 131 • Aktiv Igår, kl. 22:38
jag blev bannade av nån idiot
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 333 • Aktiv I förrgår, kl. 09:24
Permban.
Bannad? • Svar 10
Visningar 960 • Aktiv 24 apr, kl. 18:31
Ban på grund utav nick?
Bannad? • Svar 2
Visningar 236 • Aktiv 19 apr, kl. 21:06
Vart precis p-bannad för aimbot/aimkey?
Bannad? • Svar 8
Visningar 397 • Aktiv 18 apr, kl. 09:40
LAwlzy
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 213 • Aktiv 15 apr, kl. 16:35
Ha den äran på födelsedagen
Counter-Strike 1.6 • Svar 6
Visningar 540 • Aktiv 5 apr, kl. 22:27
Servern nere  
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 258 • Aktiv 1 apr, kl. 19:32
Bannad  
Bannad? • Svar 5
Visningar 650 • Aktiv 25 mar, kl. 20:34

Playstars sponsorer
Bredband 2
Statsnät