Forum     Bannad?

Forum

  Zoogin - nån måste ha tappat honom när han var liten
Click Föreningsmedlem
4 dec 2021   #0
Tja,
Blev tydligen perm-bannad av Zoogin med anledning ''aimbot'' när jag precis joinade servern. Innan det blev jag även bannad under 15 min.


Story-

Blev bannad 15 min för ''camping'' från början. Enligt mig och vad jag precis har läst från tidigare forum är det rätt så många som klagar just på honom. Hans ursäkter om att alla andra tänker ''jaget före laget'' saknar oftast grund. Flertals gånger har han gjort en MASSA fel, men det rinner ut i sanden då ingen kan säga något emot honom. Och när man väl gör det så kan man 100% räkna med att man blir bannad (15 min) inom en kort stund med kommentaren ''sluta dumma dig''.

OBS att det var Train och jag var under tåget precis bredvid site. Med andra ord, jag hjälper fram mitt lag dit vi ska och gömmer mig inte på taket eller längre bak. Hursom så fick jag 15min ban av honom.

Sen när jag joinade servern på nytt efter drygt 15 min så ställde jag fråga om varför jag blev bannad. JA, enligt mig är han en luffare och det är min åsikt om honom. Delar han inte samma åsikt så ska han inte ta åt sig och dela ut en permban. skulle räcka med att säga ''sånt beteende är inte tillåtet'' (fast än majoriteten av gångerna man är inne så används sådana och mer kränkande ord utan att det händer något).

Så nu Zoogin, berätta för mig vrf jag fick 15-min ban från början och nu permban?
0 poäng  
ZOOGIN Speladministratör
4 dec 2021 , Redigerad 4 dec 2021   #1
Tjenare Click!

Du kan se reason "aimbot" som "dålig attityd/icke välkommen" - dvs inte faktiskt fusk. Utan mer ett permantent statement på att vi inte uppskattar sådana som har den attityden du för dig med.

Du blev bannad en kort period på 15 minuter för att du runda efter runda på de-train ALDRIG var bland de första på site eller tryckte på för att göra siten "större" etc etc. Utan du tryckte mest under tåg (inte tåget nöra site...) och väntade på CT att dyka upp och lät oss andra göra grovjobbet. Det är inte första gången jag påpekat detta på servern i allmänhet och det är inte första gången för dig i synnerhet. Det är med största sannolikhet eller inte den sista. Små saker som att du inte springer med kniven eller utnyttjar spawn bidrar också till helhetsbilden. Du kan, men vill inte spela som vi önskar på GG.

Vi är väldigt många admins som är påtagligt irriterade över den riktning som servern har tagit under de sista åren och gör allt i vår makt för att den inte skall fortsätta gå dit. Dvs åt ett håll där man bara tänker på sig själv, sina stats och inte på laget och det gemensamma målet. Tyvärr faller du och många in i den ramen.

Sedan när du väl kommer in igen på servern så frågar du mig om du blev bannad samt kallar mig uttryckligen för en "luffare". Det är inte kompatibelt med våran server och personliga påhopp är inte något vi vill ha här inne. Att du inte ens kan diskutera saken eller "ta" 15 min som en tankeställare gör mig bara mer säker på mitt val.

Tycker det är rätt beklämmande och sorgligt, och på ett sätt komiskt, i sig att du tycker dig ha rätten att dela ut påhopp och fula ord om folk bara för att DU tycker så, utan att tänka på mottagaren. Sådant beteende vittnar inte direkt om en särskilt god karaktär i övrigt i mina ögon. Det är som att jag kallar dig för en jävla "#)"#?! "¤"^•!" men om du inte håller med så "gills det inte". Du förstår ju själv vilken nivå du lägger det här på. Redan i inledningen med trådens rubrik...

Ha en fin paus och reflektera över hur du beter dig.
0 Poäng  
Click Föreningsmedlem
4 dec 2021   #2
Tjena igen,

Samma gamla glamorösa ord från herr Zoogin.

1. Mellantåget ''ute'' är nära site. Så vet inte riktigt vad du pratar om. Kom inte med bortförklaringar. Det var inte bara du som var inne o spelade bland admins, det var minst 4 andra som spelade under perioden. Ändå är det just DU som ska dela ut bans som om det vare tomten under julafton.

Sen att du ska komma med kommentarer som ''spring med din kniv'' eller ''utnyttja din spawn plats'' är ba komiskt. Man kan nästan tror att du springer med kniven i början av varje runda eller dina admins kollegor för den delen. Så kom inte mer dina usla bortförklaringar ba för det är vad dina regler säger.

2. Återigen är det DU som tycker att jag var seg, längst bak, letade efter kills etc. och ingen annan av dina admin-kollegor. Tycker du inte själv att det är konstigt? Du har absolut inget att gå på förutom dina ord, som tyvärr väger tyngre än mina i detta sammanhang. Vilket i sig är rätt så sorligt. Hade haft större förståelse om du delade ut ena ban och en annan admin den andra. Då kan man köpa att man själv gör något fel.

Sen att 10/10 inlägg om just bans ALLTID har något med dig att göra är kanske tecken på att du som admin inte gör allting rätt? För isf skulle inte varje inlägg handla om dig, utan dina admin kollegor skulle också stå i rampljuset. Men så är inte fallet! Så innan du skriver dina fina texter här, ha en tankeställare om varför just du av alla admins är den som får mest klagomål? Hade du varit så perfekt som du tror att du är så skulle det kanske inte alltid handla om dig, eller?

3. Att diskutera med dig är som att prata med en vägg - envägs kommunikation. Så fort du känner dig ifrågasatt så resulterar det till en ban följt av ''Sluta dumma dig''. Så varför ens försöka diskutera med dig?

4. Tycker detta är rätt så viktigt, så skriver det igen. Om du var så duktigt och perfekt själv så skulle inte VARJE INLÄGG gällande ban ALLTID handla om dig. Så jag skulle tipsa dig om att reflektera över ditt beteende istället. För tydligen, svart på vitt, är det alltid klagomål just på dig och ingen annan.

Sen kan jag även passa på och säga att du personligen använder själv kränkande ord, så försök framstå som en munk eller helgon. Du är långt därifrån och det lär majoriteten av folket som läser detta inlägg hålla med om :D

Ha det gött med dina makter i detta spel. Hoppas du kommer långt i livet. BAAAAY
0 Poäng  
Penguin Föreningsmedlem
6 dec 2021   #3
Hej,

Är vi fler än 1 admin inne överlägger vi alltid med varandra innan någon lägger en bann. Att det oftast är samma personer som lägger bannarna är i regel pga att vi är bekväma av oss (det distraherar mycket från spelet och man står kvar i spawn och fipplar i menyer).

Vi alla admins vill ha ett snabbt och målfokuserat spel (försvara site/planta bomb) utan krusiduller.
4 Poäng  
Gips Föreningsmedlem
7 dec 2021   #4
Vi admins är överens Click
1 Poäng  
nisM Föreningsmedlem
7 dec 2021   #5
Tjena click, om du vart så irriterad över en 15mins ban så kanske du ska ta tänka om lite. Kan själv säga att jag ser dig väldigt väldigt ofta längst bak. Jag har vart på dig ett x-antal gånger själv och sagt att du ska steppa upp och försöka köra bland dom första. men du gillar att sitta och vänta och skicka dina m8.s för att sedan smyga dig framåt, och allt för många gånger sitter du även på helt fel ställen. För att sedan komma springandes i rygg på exempelvis CT, kan ta kartan d2 . där sitter du ofta i cw rot alt low dark för att invänta dom ct som rushar rygg istället för hänga på ditt lag till site för att sen kanske vända och hålla bak.
På GG försöker vi spela som ett lag och fokusera på att få laget till site samt planta bomb. Och som ct hålla site och inte rusha gång på gång i ryggen.

Sen att just zoogin lägger denna 15mins ban kan vara för att någon annan admin ( exempelvis jag ) inte skriver lika fort i consolen eller hittar i menyerna som en gammal admin gör.
/ twitch
3 Poäng  
Eskkko Föreningsmedlem
7 dec 2021   #6
Varje banbeslut disskuteras i adminchatten så vi är alla eniga om bannen vi delar ut. Sedan om de e zoogin jag elr nån annan som lägger bannen spelar faktiskt ingen roll för beslutet är taget av flera admins.

3 Poäng  
Logga in


Från forumet
Permban.  
Bannad? • Svar 13
Visningar 1037 • Aktiv Igår, kl. 18:40
blev bannad från goagubbar  
Bannad? • Svar 14
Visningar 709 • Aktiv 28 apr, kl. 22:39
server nere?  
Public-servrarna • Svar 2
Visningar 195 • Aktiv 28 apr, kl. 22:38
jag blev bannade av nån idiot
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 360 • Aktiv 27 apr, kl. 09:24
Ban på grund utav nick?
Bannad? • Svar 2
Visningar 252 • Aktiv 19 apr, kl. 21:06
Vart precis p-bannad för aimbot/aimkey?
Bannad? • Svar 8
Visningar 420 • Aktiv 18 apr, kl. 09:40
LAwlzy
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 226 • Aktiv 15 apr, kl. 16:35
Ha den äran på födelsedagen
Counter-Strike 1.6 • Svar 6
Visningar 555 • Aktiv 5 apr, kl. 22:27
Servern nere  
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 271 • Aktiv 1 apr, kl. 19:32
Bannad  
Bannad? • Svar 5
Visningar 661 • Aktiv 25 mar, kl. 20:34

Playstars sponsorer
Bredband 2
Statsnät