Forum     Övriga datorspel

Forum

Diablo III
emil1336 Föreningsmedlem
17 aug 2009   #0
Tjennare kära g33k's

Snart kommer ju Diablo 3, just nu står det att releasen är 2010.
Själv har jag inte spelat dom tidigare Diablorna men har ett gäng med vänner som har och dom ska börja lira så dom tyckte jag skulle kolla in det och jag måste säga att det ser grymt kul ut =).

Just nu har dom kommit med 3 olika klasser Barbarian, Wizard och Witch Doctor, men är det någon här som vet mer om spelet? Nån som vet vad resterande klasser är som lär komma?

Checka in Diablo 3 på deras hemsida: http://www.blizzard.com/diablo3/?rhtml=y
0 poäng  
Bolleh Mew
17 aug 2009   #1
Snart och snart, kan lika gärna vara i slutet av 2010 om du har otur.

Jag kommer nog inte spela det på "heltid", kommer säkert att testa det och om jag tycker det är kul som kommer jag förmodligen köpa det.
0 Poäng  
emil1336 Föreningsmedlem
18 aug 2009   #2
Mjo, så sant så, men man måste ju tänka positivt ;)
0 Poäng  
swullholm Föreningsmedlem
2 sep 2009   #3
Medans du väntar tipsar jag verkligen om att iaf spela igenom 2:an, det är lite old nu men lika awsome fortfarande :)
0 Poäng  
Fer0xX Föreningsmedlem
2 sep 2009   #4
Jag spelade diablo 2 men blir lite långtråkigt när man har gjort allt och grafiken var inte den bästa men ser fram emot diablo 3 har sett några trailers ser fram emot att spela det , synd bara att blizzard själva inte vet när det är klart:(
0 Poäng  
haag Föreningsmedlem
29 sep 2009   #5
Diablo är ett grymmt "grind core" spel, om du tycker att wow är ett spel som är segt kommer du nog inte gilla att spela diablo ;P så jag skulle rekomendera att testa dom tidigare diablo spelen :) angånde dom kommade klasserna så återstår det att se om dom kommer behålla dom gammla klasserna. Witch doctorn ser väldigt mysigt ut att spela om du frågar mig ^^ kommer ju självklart att nöta D3 när det släpps (gammal diablo fanatiker) \o/
0 Poäng  
sammelito Föreningsmedlem
3 okt 2009   #6
Hoppas diablo kommer ut för ps3 också, för diablo III använder sig av havok engine 4.0 som spelas dubbelt så bättre på ps3 än en dator för 10000kr
0 Poäng  
JottaN Föreningsmedlem
3 okt 2009   #7
#6 Det kmr inte komma till ps3 -.-'
0 Poäng  
p0rr1z Fuskare
4 okt 2009   #8
längtar till D3, och kommer nöta monk som fan då ^_^ nån mera som är på eller?
0 Poäng  
snefisk Föreningsmedlem
2 nov 2009   #9
Det intressanta med diablo 2 är mest om hur du kan uttnytja "buggar" och trick i spelet, liksom att levla riktigt fort med hjälp av boost. Sedan att man kan utnyttja vissa aspekter av spelet som är 'overpowered' som faktiskt gör det roligt. Diablo 2 är ett spel som kräver kunskap för att man ska vara bra.

Diablo 3 however vet jag att det kommer bli mer "balanserat" kring buggar och exploits. Men det kommer nog blir ett kung spel eftersom utvecklingen av IT har ökat en MÄNGD.

Det jag hoppas och förväntar mig mest av Diablo 3 är att man ska kunna vara bra i PvP utan att behöva bra gear typ, alltså att spelet i player vs. player ska baseras nästan bara på skillz, och inte vilken gear man har. Förväntar mig också att PvE (att man slåss mot bossar etc) kommer bli bra, bara det inte blir lika kefft som WoW, att man måste vara aktiv som stryck och spendera 5 timmar i sträck bara för att få lite bättre karaktär ^^
0 Poäng  
smurph Föreningsmedlem
3 nov 2009   #10
Håller med 9# :)
Intressant inlägg faktiskt, säger mycket om hur spel ska vara :D
min åsikt iallafall ^^
0 Poäng  
Logga in


Från forumet
blev bannad från goagubbar  
Bannad? • Svar 14
Visningar 701 • Aktiv 28 apr, kl. 22:39
server nere?  
Public-servrarna • Svar 2
Visningar 184 • Aktiv 28 apr, kl. 22:38
jag blev bannade av nån idiot
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 355 • Aktiv 27 apr, kl. 09:24
Permban.
Bannad? • Svar 10
Visningar 991 • Aktiv 24 apr, kl. 18:31
Ban på grund utav nick?
Bannad? • Svar 2
Visningar 248 • Aktiv 19 apr, kl. 21:06
Vart precis p-bannad för aimbot/aimkey?
Bannad? • Svar 8
Visningar 415 • Aktiv 18 apr, kl. 09:40
LAwlzy
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 222 • Aktiv 15 apr, kl. 16:35
Ha den äran på födelsedagen
Counter-Strike 1.6 • Svar 6
Visningar 552 • Aktiv 5 apr, kl. 22:27
Servern nere  
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 268 • Aktiv 1 apr, kl. 19:32
Bannad  
Bannad? • Svar 5
Visningar 659 • Aktiv 25 mar, kl. 20:34

Playstars sponsorer
Bredband 2
Statsnät