Forum     Public-servrarna

Forum

Tankar om servern
proof Föreningsmedlem
3 feb 2018 , Redigerad 3 feb 2018   #0
Hej. Här är lite tankar som har vuxit fram om servern ett tag. Men droppen blev förra veckan när jag blev bannad två gånger inom loppet av någon timme, båda gångerna av Sparta.

Först blev jag bannad på grund av hög ping, vilket den var en runda men där den sedan stabiliserades. D et är dock inte så mycket denna ban som jag är upprörd över, utan det är den andra jag fick. Jag förstår inte hur man kan bli bannad som CT på dust2 för att man håller långa varje runda. Inte en enda gång grimsade jag men ändå höll Sparta på och klagade på allt och alla om hur dom spelade. Bara för att T kom B några rundor och han säger "nu går alla CT B", så är inte att jag går långa då motiverat en ban på några timmar. Precis efter jag blev bannad fick jag höra av en som fortfarande var inne på servern att någon som vaktade bomb som CT också blev bannad. Återigen av Sparta. Vet inte vad hans problem är men han är lätt, med största marginal, den sämsta admin som finns på servern och jag är helt säker på att jag inte ensam om att tycka det. För att sätta det i ett perspektiv nästan alla kan relatera till så får oftast Sparta Garba att se stabil ut. Inget ont om Garba dock ;-)

Dessutom, servern är nästan alltid halvfull vid tider då den bara för några månader sen var full. Klockan är 13.40 på en lördag och servern är tom. Jag har varit inne lite då och då nu på förmiddagen och pratar med några stammisar, men då vi blir max 4-5 pers så droppar alla till slut. Försöker framföra dettta som konstruktiv kritik, men det är inte 2008 mer och använda argumentet "vi har funnits i 17 år så vi gör något rätt". Man kan inte låta bans flyga runt som det ibland kan göra bland vissa admin och tro att servern kommer fortsätta leva kvar organiskt och vanligt. "Byt nick player" och sedan om player inte bytar nick så blir personen bannad i X antal timmar. Dessa kommer _aldrig_ komma tillbaka. Folk som spelar 1.6 är blir bara färre och färre, och det vore verkligen synd om servern blir ödemark då det är den enda vettiga 1.6 servern kvar.

/P
2 poäng  
sparta Föreningsmedlem
3 feb 2018   #1
Vet inte hur din tankegång går när du går på personangrepp och sedan förväntar dig bli uppfattad som en seriös och snäll individ som bryr sig om GG??

"Återigen av Sparta. Vet inte vad hans problem är men han är lätt, med största marginal, den sämsta admin som finns på servern och jag är helt säker på att jag inte ensam om att tycka det. För att sätta det i ett perspektiv nästan alla kan relatera till så får oftast Sparta Garba att se stabil ut. Inget ont om Garba dock ;-)"

Nästa gång du försöker vara konstruktiv kanske du inte ska slänga in dina synpunkter om mig/annan admin som person i kombination med otrevliga tyckande om oss.

Precis som du själv skriver höll du och vissa andra lången nästan Varje runda och stormade ryggen för att komma rygg på CW.
Tanken med spelet är att man ska hjälpa laget som CT att hålla bombsite och T planta bomben.
Man ska inte sätta saker i system vilket borde sumera anledningen till bannen.

Detta har inte du föstått trotts upprepade gånger du blivit tillsagd samt nu även bannad.
Ni tömmer bombsiten gång efter gång och offrar de som faktist håller siten för att komma rygg och plocka enkla frags.

Sedan har du fått för dig att vi banna folk med "player" nicks flera timmar vilket även detta är grundat på okunskap.
Vi lägger 5 min efter tillsägelse på skitnick. Är det ett diskriminerande nick eller grovt opassande har vi andra bannkategoerier för det.
Detta behöver du inte oroa dig över dock.
Vi lägger bannar som vi anser vara korrekta och du som spelare har inte kunskapen om hur vi jobbar för att därmed ha en synpunkt.

Så för att avsluta denna tråd korrekt hoppas jag du nu förstått hur jag tänkte när jag la bannen på dig och att du inte kommer upprepa detta.
Jag hoppas även att du förstår att ditt skrivande om hur jag är som person även detta i regler inte hör hemma i detta tråd.

Är vi nöjda med denna svar?
1 Poäng  
proof Föreningsmedlem
3 feb 2018   #2
sparta skrevVet inte hur din tankegång går när du går på personangrepp och sedan förväntar dig bli uppfattad som en seriös och snäll individ som bryr sig om GG??

"Återigen av Sparta. Vet inte vad hans problem är men han är lätt, med största marginal, den sämsta admin som finns på servern och jag är helt säker på att jag inte ensam om att tycka det. För att sätta det i ett perspektiv nästan alla kan relatera till så får oftast Sparta Garba att se stabil ut. Inget ont om Garba dock ;-)"

Nästa gång du försöker vara konstruktiv kanske du inte ska slänga in dina synpunkter om mig/annan admin som person i kombination med otrevliga tyckande om oss.

Precis som du själv skriver höll du och vissa andra lången nästan Varje runda och stormade ryggen för att komma rygg på CW.
Tanken med spelet är att man ska hjälpa laget som CT att hålla bombsite och T planta bomben.
Man ska inte sätta saker i system vilket borde sumera anledningen till bannen.

Detta har inte du föstått trotts upprepade gånger du blivit tillsagd samt nu även bannad.
Ni tömmer bombsiten gång efter gång och offrar de som faktist håller siten för att komma rygg och plocka enkla frags.

Sedan har du fått för dig att vi banna folk med "player" nicks flera timmar vilket även detta är grundat på okunskap.
Vi lägger 5 min efter tillsägelse på skitnick. Är det ett diskriminerande nick eller grovt opassande har vi andra bannkategoerier för det.
Detta behöver du inte oroa dig över dock.
Vi lägger bannar som vi anser vara korrekta och du som spelare har inte kunskapen om hur vi jobbar för att därmed ha en synpunkt.

Så för att avsluta denna tråd korrekt hoppas jag du nu förstått hur jag tänkte när jag la bannen på dig och att du inte kommer upprepa detta.
Jag hoppas även att du förstår att ditt skrivande om hur jag är som person även detta i regler inte hör hemma i detta tråd.

Är vi nöjda med denna svar?

Personangrepp för att jag tycker du är en dålig admin? Det är en högst rationell åsikt som inte saknar grund.

Jag stormade inte CW en enda gång så sluta försök att komma upp med någon efterkonstruktion som passar din berättelse. Bra att du erkänner du bannade mig för att jag höll långa, och det är ju bara ett tecken på hur du fungerar som admin.

Du agerar oftast högst emotionellt och har en kort stubin, flera gånger så är du snabb med bannen. Att banna någon för att de håller långa som CT är ett tecken på seriös admin-abuse och om du inte förstår vad det innebär att bli bannad på felaktiga grunder så kanske du borde sätta dig in i hur folk fungerar. Vad hade hänt om T kom A när jag höll där då? Hade alla som sprungit B åkt på en ban, då man varje runda har en 50/50 chans att gissa rätt?

Jag är inte orolig över att ni bannar folk med player, men det är ju inte ett speciellt bra sätt att hålla kvar nya spelare. För att servern ska överleva behöver man anpassa sig efter verkligheten, och det är min åsikt. Har aldrig sagt att man inte får ha en annan åsikt, vilket du helt klart.

Du skrev:
"Vi lägger bannar som vi anser vara korrekta och du som spelare har inte kunskapen om hur vi jobbar för att därmed ha en synpunkt."

Om vi som stammisar inte får ha synpunkter på hur servern sköts, så är det rätt illa ställt. Det är skillnad på att ha en åsikt och att få vara med och bestämma. Men du verkar ju vara helt klart blanda ihop detta.

Tidigare idag under emir så kom en spelare in med nicket "asd", du bad han byta nick. Han svarade "vilken keff regel" och då svarar du med att skrika rätt så rejält högt i micken "byta nick annars så dödar jag dig varje jävla rund". Kan igen säga att det inte bara var jag som reagera på ditt hårda ordval och hur du gick från 0 till 100 på mindre än en sekund.

Hur passande är det som admin? Man måste kunna ta en diskussion och rationellt prata med folk och definitivt förstå att du som admin har ett ansvar att bete dig moget och ansvarsfullt, tro mig, annars så kommer folk söka sig vidare.


Ni admin kan gärna diskutera det internt om det är OK att banna någon för att denne håller långa som CT, bara för att någon av er får för er att säga att alla måste hålla B.
Sen låt oss inte glömma din lilla utflykt på Inferno innan idag när du hämtade upp bomben och vi hade tagit över bombplats B, då bestämmer du dig för att istället springa A. Hade någon annan gjort så hade det garanterat blivit en ban på obestämd tid.

Men andra regler kanske gäller dig?

1 Poäng  
sparta Föreningsmedlem
3 feb 2018   #3
Anledningen till att jag inte tycker du tillför något med denna tråd är att du inte har kunskapen för att kunna veta vad som är bra eller dåligt för GG.

Ytterligare anledning till att ditt tyckande inte är speciellt intressant för mig är att du letar efter tillfällen att kritisera mig som admin i kombination med personliga tyckande.

Här försöker du åter gå på mig som person när du ljuger om en situation på Emir mappen.

Det stämmer att jag på emir sa till en spelare "asd" att byta nick.
Det stämmer dock inte att jag skrek åt spelaren.
Det var admin Brompty som ironisk men med lugn ton skojade till det och sa till spelare att om han inte byter nick kommer han döda honom varje runda.

Ajdå.... där sket dig sig totalt för dig?

0 Poäng  
Harley Spelansvarig
3 feb 2018   #4
http://www.playstar.se/sections/counterstrike/regler
0 Poäng  
proof Föreningsmedlem
4 feb 2018 , Redigerad 4 feb 2018   #5
sparta skrevAnledningen till att jag inte tycker du tillför något med denna tråd är att du inte har kunskapen för att kunna veta vad som är bra eller dåligt för GG.

Ytterligare anledning till att ditt tyckande inte är speciellt intressant för mig är att du letar efter tillfällen att kritisera mig som admin i kombination med personliga tyckande.

Här försöker du åter gå på mig som person när du ljuger om en situation på Emir mappen.

Det stämmer att jag på emir sa till en spelare "asd" att byta nick.
Det stämmer dock inte att jag skrek åt spelaren.
Det var admin Brompty som ironisk men med lugn ton skojade till det och sa till spelare att om han inte byter nick kommer han döda honom varje runda.

Ajdå.... där sket dig sig totalt för dig?

Det sket sig verkligen inte för mig, för det är bara ännu en av dina efterhandskonstruktioner som du använder dig av för att motivera ditt dåliga beteende. Det var inte Brompty som skrek det då det var inte bara jag som reagerade på det. En annan spelare reagerade lika mycket som jag på vad du skrek där han skrev till mig på Steam och frågade om jag också hörde vad som hände.

En åsikt är högst personlig, och kritiken jag har framfört är saklig och med grund. Men du verkar inte ta det till dig överhuvudtaget och du reagerar på samma sätt som du gör när någon du bestämt dig att störa dig på gör något.

Tänkte kolla chatloggarna på servern via HLSTATS men de verkar vara rensade. Hade varit kul att se om Brompty ens var inne på emir.

1 Poäng  
brompty Föreningsmedlem
4 feb 2018   #6
Det var jag som "skrek" på asd. Men detta hände på D2 om jag minns rätt, inte Emir.
1 Poäng  
Harley Spelansvarig
6 feb 2018 , Redigerad 6 feb 2018   #7
Sen har vi regler just mot spelare som sätter saker i system.
Dvs precis det du gjorde. Ja du skriver ju själv att du va där varje runda.

Vi känner att vi gärna vill ha rätt spelare på servern och inte bara en full server
och därav våra regler. Ska ju vara kul att lira plus att alla hjälper till både
lite här och där. Dvs. Hålla rygg ibland och storma förs ibland.

Är inte kul för någon att se samma spelare gång på gång komma sist eller
aldrig vara med där det smäller för att dom lärt sig att just där kan det göra ont.


jo..
(Försöker framföra dettta som konstruktiv kritik, men det är inte 2008 mer och använda argumentet "vi har funnits i 17 år så vi gör något rätt")

Glöm inte att när du påtalar konstruktiv kritik så utgår du ju bara från dig själv.
Med andra ord ditt eget tyckande.

Och som jag sa. Vi vill gärna ha det på ett visst sätt. Vårat sätt!


För övrigt har din tråd några tramp i klaveret rent regelmässigt sätt så reglerna
kan du inte ha läst eller förstått.

Ha annars en bra kväll.
3 Poäng  
Logga in


Från forumet
Vart precis p-bannad för aimbot/aimkey?
Bannad? • Svar 4
Visningar 160 • Aktiv Igår, kl. 21:34
blev bannad från goagubbar
Bannad? • Svar 8
Visningar 242 • Aktiv Igår, kl. 20:46
LAwlzy
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 85 • Aktiv Igår, kl. 16:35
Ha den äran på födelsedagen
Counter-Strike 1.6 • Svar 6
Visningar 478 • Aktiv 5 apr, kl. 22:27
Servern nere  
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 190 • Aktiv 1 apr, kl. 19:32
Permban.
Bannad? • Svar 9
Visningar 793 • Aktiv 29 mar, kl. 20:42
Bannad  
Bannad? • Svar 5
Visningar 566 • Aktiv 25 mar, kl. 20:34
Hörlurar
Counter-Strike 1.6 • Svar 3
Visningar 414 • Aktiv 6 mar, kl. 18:05
Fick nyss en ban
Bannad? • Svar 7
Visningar 683 • Aktiv 27 feb, kl. 18:46
Bannad??
Bannad? • Svar 0
Visningar 390 • Aktiv 20 feb, kl. 21:26

Playstars sponsorer
Bredband 2
Statsnät