Forum     Bannad?

Forum

bannad en stund
schottky Föreningsmedlem
12 feb 2017   #0
Halloj!

Jag vill inte klaga eller jo, en sak: Jag fick ingen varning innan jag blev bannad.
Det är egentligen mer en förklaring till vad jag gjorde som jag söker så jag kan ändra mitt uppförande och undvika det i framtiden. Jag försöker spela efter era regler. som jag har förstått det: sätt inte rygg-rush i spel. hjälp bomben dit bomben skriver/springer. håll site. man har inget i motståndarnas spawn att göra.

Jag tyckte att jag gick dit bomb skrev. märkte att det blev lite tokigt några rundor men när bannen kom så skrev bomben höger och jag gick höger. Som sagt så förstår jag inte riktigt vad jag gjorde för fel så förklaring skulle uppskattas :) tack
0 poäng  
sparta Föreningsmedlem
12 feb 2017   #1
Tack för tråden.

Jo jag bannar när jag ser att något sätts i system medvetet eller ej.
Detta brukar komma efter att jag informerat via micc samt text.

I ditt fall vill jag att du ser Old School som det är tänkt.

Hjälp ditt lag med uppdraget vilket är planta/deffa bomb och sedan hålla rygg.
Problemet uppstår när samma spelare gör detta om och om igen där andra spelare börjar följa efter och sampelet kommer av sig helt och hållet.

Använd spawn position! Det är väldigt konstigt om den som spawnar först är den som håller ryggen och därmed tappar laget initiativ såväl som blockar de som kommer bakom.
Backa upp spelaren framför i syfte att hjälpa varandra att överleva samt utföra uppdraget/mission.

Det bland annat bakgrunden till Alltalk där man till slut lär känna medspelare på en helt annan nivå just pga man litar på spelare framför och bakom och pratar om annat skit samtidigt som man spelare.

Med vänlig hälsning

0 Poäng  
schottky Föreningsmedlem
12 feb 2017   #2
okej. jag måste ha missat den varningen.
Jag får, helt enkelt, försöka/anstrännga mig mer för att hjälpa till laget.

Två frågor (som kanske inte är så relaterade):
1. Om man råkar ha spawn position för att springa först. ska man vänta på bomben så man springer med laget eller får man välja väg? t.ex. nuke och man ska planta inne. om bomb springer ute (utan att berätta det) och man som spelare står först men väljer att springa in-in . det känns som att det blir fel men samtidigt så känns det dumt att vända för att hänge med bomben.

2. om man står först och gör ett riktigt dumt köp så man inte har råd med ammunition eller granater. får man då vänta på att dem med granater springer först? naturligtvis ställer sig urvägen så man inte blockar.
0 Poäng  
sparta Föreningsmedlem
12 feb 2017   #3
Du får antigen info om vart bomben ska eller så tittar man efter på radarn.

Det finns flera vägar till en och samma bombsite så nej du behöver inte gå hack häll med någon oavsett bomb. Det är just det som hjälper laget genom att attacker låt säga som på D2 via mitt, CW och lång.
Ju fler vinklar ju svårare för motståndet.
Detta med vad du har köpt är ju inte relevant då du ska räkna med hjälp av dina teammates.

Du vet ju själv att möter man flera motståndare då är chansen liten att man överlever då flera siktar på samma motståndare och därav sampelet.
0 Poäng  
sparta Föreningsmedlem
12 feb 2017   #4
På GG brukar rundorna vara ganska jämna men där T har stora chanser för övertag just pga man sammarbetar och övermannar CT.
Det blir oftast 15 T från lika vinklar mot en site där oftast 7-8 CT som max håller. Alltså halva laget.

0 Poäng  
schottky Föreningsmedlem
12 feb 2017   #5
Jo jag förstår att man ska räkna med sina lagkamrater.
Tanken var mer att om jag saknar t.ex. flash-granat och min lag-kamrat ser att jag springer in. Då kanske denne avstår från att kasta sin granat.
Om jag hade avvaktat lite och låter kamraten springa först så granaterna kastar så tycker jag att det hjälper laget mer.
0 Poäng  
RjBlack Speladministratör
12 feb 2017   #6
Riktigt så kan man inte tänka.
För då skulle alla som vill fegspela kunna säga jag har inga flash och vill inte gå först in på site.
Personligen brukar jag vända mig om och då ser min teammate att han kan flasha utan att jag kommer bli flashad.

0 Poäng  
schottky Föreningsmedlem
12 feb 2017 , Redigerad 12 feb 2017   #7
:) tänkte inte på att det skulle bli en ursäkt för de som vill fegspela.
Topp. tackar
0 Poäng  
Zettan Direktör
13 feb 2017   #8
Bra tråd! Konstruktivt och härligt :)
0 Poäng  
xitoR Speladministratör
13 feb 2017   #9
Väldigt härlig diskussion, vackert! :)
0 Poäng  
Logga in


Från forumet
Permban.
Bannad? • Svar 8
Visningar 467 • Aktiv Igår, kl. 20:26
Bannad  
Bannad? • Svar 5
Visningar 382 • Aktiv 25 mar, kl. 20:34
Ha den äran på födelsedagen
Counter-Strike 1.6 • Svar 5
Visningar 296 • Aktiv 17 mar, kl. 18:51
Hörlurar
Counter-Strike 1.6 • Svar 3
Visningar 338 • Aktiv 6 mar, kl. 18:05
Fick nyss en ban
Bannad? • Svar 7
Visningar 596 • Aktiv 27 feb, kl. 18:46
Bannad??
Bannad? • Svar 0
Visningar 317 • Aktiv 20 feb, kl. 21:26
Patricius
Bannad? • Svar 4
Visningar 491 • Aktiv 13 feb, kl. 20:44
30 minuters bann, saknar förklaring
Bannad? • Svar 2
Visningar 653 • Aktiv 24 jan, kl. 12:49
ssban ikväll
Bannad? • Svar 5
Visningar 805 • Aktiv 19 jan, kl. 17:42
Bannad
Bannad? • Svar 1
Visningar 547 • Aktiv 13 jan, kl. 14:53

Playstars sponsorer
Bredband 2
Statsnät