Forum     Nyheter

Forum

Tävling, WoW - Levla till 20!
melin Elak
7 okt 2010   #0
?

På lördag klockan 17 blir den första tävlingen av många i World of Warcraft.

Då gäller det att levla så snabbt man bara kan till 20 - snabbast vinner helt enkelt.
Alla ska göra detta som human (människa) och alla ska börja samtidigt, detta kontrolleras helt enkelt genom att jag (eller annan som kontrollerar) meddelar er in game vad ni ska ha för namn på era karaktärer

Så ska ni vara med, se till att finnas i det startområdet (utanför kyrkan) runt 16:45-tiden eftersom det namn som kommer krävas kommer att meddelas där (samt i guildchatten)

Server
Frostmane

Regler
Allt som är tillåtet i spelet är tillåtet under tävlingen, så det är helt ok att använda kompisar för att levla, bilda partyn osv osv
Undantag: Recruit a friend är INTE ok att använda

Vi kommer använda oss av achievementsystemet för att kontrollera vem som levlade först om det blir läge för "målfoton"

Priser
Kategori A, B samt C är de som ligger på prisbordet den här gången
Prisbordet: http://upload.playstar.se/upload/ps_prisbord.pdf

För er som saknar spelet - så kan ni skaffa 10-dagars trial här: https://eu.battle.net/account/creation/wow/signup/
0 poäng  
PanIK Föreningsmedlem
7 okt 2010   #1
Skulle gärna vilja vara med, men vet inte om jag har förstått reglerna korrekt. Man ska alltså vara vid kyrkan i human start area kl 16.45 med sin main character? Därefter får vi hänvisningar till vad våra tävlings characters ska heta? Man får alltså välja vilken class som helst också? Får man även använda sig av heirloom items?
0 Poäng  
Redbirdie Föreningsmedlem
7 okt 2010   #2
Heirlooms? Det blir ju ett jävla övertag för de som spelar på den servern om det är tillåtet.
0 Poäng  
melin Elak
7 okt 2010   #3
Vi kan inte kontrollera om hierlooms används, därför är det tillåtet.. Bonusen man får är dock inte så enorm att det spelar någon jätteroll (vet, 20%)

Och ja, man väljer class själv - enda spikade är rasen och därmed området

Det är också tillåtet att ta hjälp av kompisar, bilda grupp, hyra in japanska självmordsbombare osv..
0 Poäng  
grakka123 Föreningsmedlem
7 okt 2010   #4
melin skrevVi kan inte kontrollera om hierlooms används, därför är det tillåtet.. Bonusen man får är dock inte så enorm att det spelar någon jätteroll (vet, 20%)

Och ja, man väljer class själv - enda spikade är rasen och därmed området

Det är också tillåtet att ta hjälp av kompisar, bilda grupp, hyra in japanska självmordsbombare osv..


Kul att ni fixat en wow tävling men alla som har lirat wow ett tag vet att det är warlock som gäller för att ta sig till 20 snabbast, samt att ett heirloom item kommer att vara avgörande mellan vinst och förlust. Den som har tre heirlooms kommer att vinna över den som har två, thats it. Dom som har trial konton kommer inte att ha någon chans då dom ej kan bunkra upp med pots etc då det ej går att trada med trial konto. En tävling som denna hade nog fungerat bättre på en privatserver där alla spelar på samma villkor. Men det blir nog en riktigt kul tävling för dom som har rätt förutsättningar.
0 Poäng  
melin Elak
7 okt 2010   #5
privat server = jävlas med blizzard, det kan vi inte göra :) men annars hade en privat server helt klart varit bäst..

och det går spöa en med hierloom även om man saknar hierloom :P
0 Poäng  
SaTaN Föreningsmedlem
7 okt 2010   #6
grakka123 skrev
Kul att ni fixat en wow tävling men alla som har lirat wow ett tag vet att det är warlock som gäller för att ta sig till 20 snabbast, samt att ett heirloom item kommer att vara avgörande mellan vinst och förlust. Den som har tre heirlooms kommer att vinna över den som har två, thats it. Dom som har trial konton kommer inte att ha någon chans då dom ej kan bunkra upp med pots etc då det ej går att trada med trial konto. En tävling som denna hade nog fungerat bättre på en privatserver där alla spelar på samma villkor. Men det blir nog en riktigt kul tävling för dom som har rätt förutsättningar.


Du tog orden ur min mun! Väldigt kul att ni ordnar en tävling, men tyvärr, reglerna brister för att det ska bli en rättvis kamp. Det blir alltså avgörande om man har kompisar på frostmane och heirlooms gör väldigt mycket mer än vad du verkar tro "melin". Har du heirlooms får du som sagt 20% xpbonus = 4 bars mindre VARJE LEVEL, vilket är enormt om man har två stycken lika bra levlare som spelar mot varandra.

Fixar ni till reglerna kan det dock bli en bra tävling!
0 Poäng  
slumpinho Föreningsmedlem
7 okt 2010   #7
Hur fan tänker ni?

Så det är på servern Frostmane vilket gör tävlingen helt meningslös om du inte har din main där, då antagligen någon annan har det och vinner enkelt med hjälp av heirlooms & boosts.
0 Poäng  
melin Elak
7 okt 2010   #8
Igen - vi har ingen möjlighet att kontrollera vad folk har för gear - springa runt och inspecta alla hela tiden funkar inte..

Men visst, om ni kommer på ett sätt där vi kan förhindra hierloom effektivt så säg det :) Nej, det är tillåtet och det går besegra de som har heirloom också -

Och det är Melin, utan "" runt..
0 Poäng  
melin Elak
7 okt 2010   #9
@slumpinho - alltså, det problemet kommer ju oavsett vilken server vi kör på? Så hur fan tänkte du?
0 Poäng  
linkaan emo
7 okt 2010   #10
lyssna på farbror melin nu.

om ni har en ide på hur det ska bli mer rättvist, så är nog Melin väldigt glad att höra dom: )
0 Poäng  
grakka123 Föreningsmedlem
7 okt 2010   #11
melin skrev@slumpinho - alltså, det problemet kommer ju oavsett vilken server vi kör på? Så hur fan tänkte du?


Jag tror att han syftade på att om tävlingen utförs på t.ex en rysk server så är chansen mer eller mindre obefintlig att någon har en main eller polare på servern som kan hjälpa till, och samtidigt så är det inget som påverkar tävlingen förövrigt.

Enligt mig så vore det bästa om alla använde sig utav trial konton. Det är gratis att göra ett trial konto och det går snabbt att fixa ett. Då spelar alla på samma villkor samtidigt som det är en riktig blizzard server. Då spelar det ingen roll vilken server ni tävlar på då ingen kan trada ett trial konto. Dvs ingen kan börja med mera pengar än någon annan, eller med pots, eller med gear, ingen kan ha heirlooms etc. Det är dessutom väldigt lätt att kontrollera så att ingen fuskar genom att prova att trada alla deltagare. Att bli boostad av en highlevel när man själv är level 1-10 är inget som ger fördel, snarare tvärt om. Möjligtvis så går det aningen snabbare att bli boostad i instans mellan level 15-20. Har man inga vänner som kan boosta en vid den leveln så kan man utnyttja daily dungeon, random dungeon, daily bg och random bg för extra exp och group bonus exp. Admin måste självklart se till att ALLA är level 1 när tävlingen börjar. Har alla trialkonton så behövs i princip inga regler då alla spelar med samma förutsättningar.

0 Poäng  
Thendia Föreningsmedlem
8 okt 2010   #12
@Grakka: Bra idéer. Men däremot, om vi kör på en rysk server, är jag beredd att delta för att jag kan tänka mig att investera i en flytt med min lvl 70 Black Temple-gearade warlock för 10€ för att vinna tävlingen, eftersom 400 spänn worth of gaminggear är värt en hundrakronors investering :)
0 Poäng  
Dinosaurie Föreningsmedlem
8 okt 2010   #13
Man kanske ska passa på att göra en gubbe som är 1 exp ifrån level 2, och tagga så mycket Ress-Exp som möjligt innan det startar? ;D

Som vissa sagt, finns en massa brister i detta men skönt med en wow tävling :)


Nvm, slö läste lite :) Ser att ni väljer nick, suddar inte ut det jag skrivit då jag står för att vara dum! :)
0 Poäng  
Limpo Föreningsmedlem
8 okt 2010   #14
omäjligt? Nej. Det finns franska servrar osv.. Tror inte att någon här spelar på en fransk server? Finns ju tyska också (:
0 Poäng  
Alex Spelansvarig
8 okt 2010   #15
Du får 20% mer XP av mobs och inte quest.
KAn du alla quest slår du en herloom kille som blir boostad :>

Klart det finns Svenska spelare på rysska och franska servrar också... finns till och med på Spanska så det spelar ingen roll vart vi håller den eftersom det kommer alltid finnas någon som har en karaktär på den servern.

Sedan är detta en tävling av många som kommer att hållas så det är väl inget att haka upp sig på :)? Är man den bättre spelaren vinner man.

(bara en idiot skulle grinda lvl 1-20 :>)
0 Poäng  
jaW Föreningsmedlem
8 okt 2010   #16
Kan man inte ha som krav att man använder trial account? För på så vis blir det jämnt?
Rätta mig om jag har fel men man kan väl inte tradea alls under trialperioden på karaktären?

I så fall, för att kontrollera att man använder sig av trial account så är det bara för Melin att requesta en trade när man dingar 20?

Och så får Melin lägga till alla deltagande på friendslist så att man kan whispra honom.
0 Poäng  
melin Elak
8 okt 2010   #17
Vi ska diskutera tävlingen lite idag, kanske blir det att vi kräver trial accounts, kanske inte.. Saken är den att det finns vägar att fuska med trial-accounts också, så inget sätt är safe.

Alla deltagare kommer övervakas :) Vi har ett system för den saken - vilket gör att vi förhoppningsvis kan upptäcka fuskare (om några) men även fixa lite screenshots under tävlingen :P

Det blir fler tävlingar framöver och då kan jag lova att heirloom inte kommer spela någon som helst roll - tyvärr blir de flesta tävlingarna på Frostmane dock, iaf nu i början. Blir tävlingarna populära så kan det vara värt för oss att kasta runt våra karaktärer för att hålla på fler servrar
0 Poäng  
Cylia Föreningsmedlem
8 okt 2010   #18
Kom med uppdaterande angående heirlooms asap please.

Kommer bli grymt kul i vilket fall!
0 Poäng  
Jordbrukarn Föreningsmedlem
8 okt 2010   #19
Alex, du har tyvärr fel, heirloom items Ger Bonux XP för Quests också. inte bara Mobs !
0 Poäng  
jaW Föreningsmedlem
8 okt 2010   #20
@melin

Hur menar du att man kan fuska med trial?
Enda jag kan komma på är att bli boostad, men på den levelen ger det inte mycket.
0 Poäng  
Logga in


Från forumet
Stig Engström bannad
Bannad? • Svar 4
Visningar 295 • Aktiv I förrgår, kl. 20:22
Bannad nyss
Bannad? • Svar 5
Visningar 487 • Aktiv 12 maj, kl. 17:57
Jäkla kul o se folk inne
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 169 • Aktiv 12 maj, kl. 01:15
--
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 233 • Aktiv 10 maj, kl. 13:11
server nere?  
Public-servrarna • Svar 3
Visningar 323 • Aktiv 3 maj, kl. 21:38
blev bannad från goagubbar  
Bannad? • Svar 15
Visningar 891 • Aktiv 3 maj, kl. 21:36
Permban.  
Bannad? • Svar 13
Visningar 1164 • Aktiv 2 maj, kl. 18:40
jag blev bannade av nån idiot
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 478 • Aktiv 27 apr, kl. 09:24
Ban på grund utav nick?
Bannad? • Svar 2
Visningar 334 • Aktiv 19 apr, kl. 21:06
Vart precis p-bannad för aimbot/aimkey?
Bannad? • Svar 8
Visningar 500 • Aktiv 18 apr, kl. 09:40

Playstars sponsorer
Bredband 2
Statsnät