Forum     Årsmöte 2009

Forum

Vi kandiderar till styrelsen 2009
bamsegrill Bestefar
10 mar 2009   #0
Tommy "bamsegrill" Jonsson
Kandiderar till: Ordförande

Halloj alla medlemmar!
Det är då jag som är Tommy Jonsson, 22år, Playstars nuvarande Ordförande och planerar att bli det även 2009.
Jag har vart Ordförande i föreningen sedan start, 2006, 2007 och 2008.
Jag har vart nyckelpersonen i föreningen väldigt länge, och det är jag som har utfört det mesta administrativa som en förening behöver.
Men det senaste året slog medlemsantalet upp rejält och det det blev väldigt mycket att göra för endast en person.
Jag har nu smått börjat delegera ut arbete till de olika personerna i styrelsen.

Förtroendeposter:
• Ordförande Playstar spelförening.
• Ledamot i Sveroks förbundstyrelse.
• Ledamot i Studiefrämjandet Örebros styrelse.
• Ledamot i föreningen Klanservers styrelse.

Jag har vart på LAN också:
• Security, Dreamhack Summer 2004
• Security, Dreamhack Winter 2004
• Security, Dreamhack Summer 2005
• Security, Dreamhack Winter 2005
• Evenemangsvärd, Dreamhack Summer 2006
• Evenemangsvärd, Dreamhack Winter 2006
• Evenemangsvärd, Dreamhack Summer 2007
• Evenemangsvärd, Dreamhack Winter 2007
• Evenemangsvärd, Dreamhack Skellefteå 2008
• Evenemangsvärd, Dreamhack Summer 2008
• Security, Rixhack

Övrig organisationsutveckling:
Jag är just nu den drivande i Sveroks projekt "Nätkraft" vilket går ut på att få internetbaserade föreningar mer demokratiska.
Det gör vi genom att informera likaså gamla som nya spelföreningar.
Vi kommer under året ha träffar med olika personer ur olika spelföreningars styrelser.
På träffarna diskuterar vi hur man kan lösa olika administrativa problem, byter erfarenheter med varandra och kommer på olika sätt att samarbeta mellan föreningarna.

På gång inom föreningen:
Just nu håller vi på och bygger upp vår föreningslokal i Örebro.
I lokalen kommer vi ha kontor och datorspelshall, en hall för TV-spel och en för datorspel.
I datorspelshallen kommer det även vara möjligt att arrangera LAN.
Tio datorer kommer att ställas dit för de som vill prova på olika datorspel.
I lokalen kommer alla styrelsemöten hållas, vi kommer även ha utbildningar för intresserade.
Utbildningarna kommer vara ett bra verktyg för dom som planerar att starta sin egen förening.
Vi har stor erfarenhet och vill gärna dela med oss av den.

Är det något du undrar över är du välkommen att kontakta mig via mejl eller telefon. Jag svarar på allt och inga frågor är för dumma.

Tommy bamsegrill Jonsson
tommy@playstar.se
0768139442


Emil "repay" Månsson
Kandiderar till: Ordförande, Ledamot

Jag heter Emil och är född 87, just nu är jag arbetslös då jag blev varslad från Glocalnet i december.
Pluggar just nu lite spridda kurser och funderar på att bli webbdesigner.
Bor i Växjö tillsammans med min sambo och två sjukajävla katter.

Lirar CS på lite halvseriös nivå med några närstående vänner i klanen eightball och skulle gärna ta din post som ordförande i Playstar.

Eller kanske någon annan post. HEHE.

Tack för mig hälsar repay


Alexander "Alex" Hjelm
Kandiderar till: Vice Ordförande, Ledamot

Hejsan alla goa Sverokare! Jag är en glad och go kille på 20 vårar som kandiderar för Vice Ordförande i Playstar spelförening.
Varför jag vill bli vice ordförande i Playstar spelförening är en relativt simpel fråga. Jag vill ta mer ansvar inom föreningen
samt att jag älskar att jobba med Sverok.
Jag var med på ett Sverokmöte i vintras och kände direkt att jag gillade folket som var där samt hur Sverok arbetar.
Just nu arbetar jag 10-18 på vardagar och varannan helg
men jag lägger i dagsläget ner exakt hela min fritid på Playstar så om jag måste ta ledigt för ett möte eller liknande tvekar jag inte en sekund! Jag kommer satsa 110% på föreningen och göra den mycket mycket bättre med nya tjänster för medlemmarna samt komma på nya ideér för att få er som medlemmar nöjda.
Ni kan läsa mina motioner på sidan som jag vill utföra i förstahand (länkar följer nedan).

Motion: Budget till cup-priser
Motion: Prishylla

Vad har jag för erfarenheter? Jag kan det mesta inom gaming samt e-sporten och vet vad ni medlemmar vill ha och vad som behövs till
gaming-scenen (EAC var min idé och det behövdes ju till scenen i dagens läge). Kan också tillägga att så jag vet hur det är att slita hårt i livet och kommer självklart göra mitt bästa för Playstar.
Som tidigare sagt så har jag varit med på ett Sverok-möte i vintras där vi gick igenom exakt allt om Sverok, hur man skulle sköta sin förening och hur det funkade med pengar och ansvar etc.

Så röstar ni på mig som vice ordförande ska jag lägga ner svett, blod och tårar för er medlemmar och göra allt som står i min makt för att få Playstar till att bli ännu större och bättre!


Kjell "slinkis" Norberg
Kandiderar till: Vice Ordförande, Ledamot

Jag heter Kjell Norberg, är 22 vårar gammal och bor för nuvarande i Stockholm.
Jag har eget företag som jag sköter under dagarna och när det behövs, och sköter även en egen E-sport orginisation.
Jag jobbar även åt dreamhack som konsult i olika projekt av alla dess former.

Som person är jag framåtriktad och gillar att ha många bollar i luften, är även en pratglad person med ett sinne för humor :)
Mitt största intresse är såklart datorer och det som medföljer, jag duckar aldrig för problem och älskar att lösa dom som kommer på vägen. Jag är en väldigt lättlärd människa och älskar att lära mig nya saker hela tiden, just nu går jag ett par kurser i php, japanska, livräddning m.fl.
Folk har även sagt att jag engagerar mig extremt mycket i det jag sysslar med, vilket visar sig oftast genom att det jag gör blir faktist gjort och oftast på ett bra sätt.

Anledningen till att jag vill kandidera till er är för att jag gillar sättet på hur spelföreningar funkar och hur dom faktist främjar något gott och något stort. Utan spelföreningar skulle ungdomar inte kunna göra det som dom faktist gör idag, och det är att spela deras favoritspel och ha ett ställe att vända sig till när dom behöver hjälp :)


Sara ”Ozeloten” Karlsson
Kandiderar till: Sekreterare, Ledamot

Tjoho!

Jag är en sak som heter Sara Karlsson. Är för tillfället 22år gammal och bor i den ”stora” staden Stockholm. Till vardags flummar jag runt och fixar med diverse stuff. Är bäst på att hamna lite var stans i landet, men så länge man är med trevligt folk funkar allt!

På spelfronten har jag testat lite allt möjligt och är även en rutinerad konventare.

Är relativt ny inom Playstar, men hoppade in som administratör på sidan i vintras för att minska belastningen på det befintliga och snabba på arbetet. Blev kvar och har jobbat för föreningen nästan dagligen sedan dess. Har mest sysslat med medlemsuppgifter och annat daglig-arbete på sidan, men har också hoppat in och bidragit vid andra tillfällen det behövts arbetskraft.


Så vad skulle jag kunna tillföra till Playstar?

För det första har jag stor föreningsvana via Sverok och dess föreningar. Jag har suttit i Sverok Stockholms distriktsstyrelse, varit kassör för den Internetbaserade föreningen Konventare.se, är sekreterare för Lilla Gillet och sitter i kotte&Nina-klubbens styrelse. Det gör så att jag har koll på föreningsstruktur, styrelsearbete, administration, m.m. Jag har även kunskap om Sverok och är van vid att jobba mycket ideellt. ;)

Jag är duktig på att organisera och systematisera saker. Brukar även vara den som får medla och dra i folk för att se till att alla är glada och jobbar.

Jag tror att Playstar behöver få en mer fungerande struktur och arbetsfördelning, vilket skulle leda till att saker flöt på bättre. Om det är klart och tydligt vem som gör vad och det är bra grupper som jobbar så delas belastningen och allt stannar inte för att allt hamnar på en. Då skulle man även kunna hänvisa saker så att de hamnar rätt och ge snabbare support.

Föreningen skulle även må bra av om styrelsen blev bättre på att informera medlemmarna med vad de gör och varför saker funkar som de gör.

En fungerande och trevlig sida är en bra sida! :)


Therese "soutHernHoochi" Carlsson
Kandiderar till: Kassör

Hej!

Jag heter Therese Carlsson, bor i Stockholm och är 20 år gammal!
Jag kom i kontakt med Playstar under hösten, då jag börjat spendera ovanligt mycket tid i Örebro. Ska jag vara helt ärlig har jag hittills inte gjort så mycket vettiga saker i föreningen, jag har hjälpt till att sätta ihop soffor, rattat lastbil och snyltat lite tacos.
Jag kandiderar till kassör för att jag vet att jag skulle göra ett bra jobb.
Jag går just nu på Frans Schartaus Handelsinsitut och utbildar mig inom ekonomistyrning, detta gör jag på heltid just nu. Jag har även jobbat på en redovisningsbyrå senaste halvåret, så det där med siffror, det har jag koll på.
Jag brinner för nya utmaningar, och jag älskar när saker går framåt. Därför är jag sugen på att sitta som kassör i Playstar.

Tidigare erfarenhet? Både ja och nej. Jag har tidigare suttit som kassör i en Sverok-förening som hette Draken. Vi sysslade med att arrangera lajv och vi växte från ca 20 medlemmar till 300 på en vecka. Vi hade en glansperiod runt 2004-2005, men förra året lades föreningen ner på grund av bristande engagemang.

Jag tror att Playstar behöver lite nya friska fläktar och en jämn och bestämd arbetsfördelning för att fungera och komma ännu mera framåt! :)


Cecilia "SissiSoet" Haapasaari
Kandiderar till: Kassör

Hey!

Det är jag som är SissiSoet, även kallad Cecilia Haapasaari av mina föräldrar.
Är 22 år och har nyligen flyttat till Göteborg.
Jag är just nu arbetssökande så har en hel del fritid som jag dels brukar lägga på Dreamhack, har varit crew på alla deras evenemang sedan summer 07.
Det är jag som är playstars nuvarande kassör, jag har även varit aktiv som administratör på playstar i ungefär ett och ett halvt år och pysslar mest med acceptering och redigering av medlemskonton.
Jag har gått en ekonomiutbildning som sverok anordnade och planerar även att gå en ekonomiutbildning hos studiefrämjandet.

Saker som jag skulle vilja ändra på/förbättra:
• Fler styrelsemöten och bättre kommunikation inom styrelsen.
• Bättre information om vad som händer och sker inom föreningen till alla medlemmar.
• Fler cuper med bättre priser.
• Fler lan/irl-träffar för alla som är med i playstar.


Martin "wokio" Sidén
Kandiderar till: Ledamot

Hejsan, mitt namn är Martin Sidén och går under nicket wokio här på Playstar och även på dom flesta andra föreningarna.

Som dom flesta redan vet har jag varit ledamot för Playstar i drygt 2 år nu, trivs jättebra med mina kollegor.

Jag är en trevlig grabb på 18 vårar som går andra året på VTG och utbildar mig till elektiker.

Den enda stora erfarenheterna jag har om att vara med i någon slags styrelse är att vara med i elevrådet i högstadiet(yeah, skryt lagom) och sedan ledamot i Playstar.

Jag bor hemma hos mina föräldrar i en villa i Stockholms skärgård, på fritiden så spenderar jag min tid åt Playstar, cs, gym, vänner och fotboll.

Är det någonting jag glömt eller något ni undrar så är det bara skicka ett pm antingen på ircen(@wokio i #Playstar) eller hemsidan.

Simma lugnt!


Johan "Turass" Odelberg
Kandiderar till: Ledamot

Hejsan!

Mitt namn är Johan Odelberg och är intresserad av att kandidera till Ledamot i Playstar.se.
Jag är 17 år och är bosatt i örebro med min familj, dvs jag bor fortfarande hemma.
Förtillfället så studerar jag till något inom IT branschen på tullängsskolan.
På fritiden gillar jag att umgås med mina goda vänner samt att sitta på irc/spela något roligt spel.
Något jag gillar är att lana, håller faktiskt på att dra igång ett lan projekt, som jag hoppas kommer bli ett stort lan om några år.

Ett kort o gott brev hoppas de går hela vägen.

Vi ses på mötet 29 mars!!


Patric "replay" Fahlman
Kandiderar till: Ledamot

Hejsan! Mitt namn är Patric "replay" Fahlman, är 15 år gammal och går
sista året på högstadiet. Är bosatt i den lilla staden Ludvika i Dalarna
och ansöker som ledamot.

Jag sitter just nu i Counterzones styrelse och tror att jag skulle passa
som Ledamot då jag är mig själv, stark vilja och vågar säga vad jag tycker
om saker och ting. Anser att möten inreal skulle vara plus då jag gillar
att träffa nytt folk och "umgås". Ni hittar mig i #playstar.


Isak "hwl" Ström
Kandiderar till: Ledamot

Hej!

Mitt namn är Isak "hwl" Ström, är snart 17 vårar och bosatt i Stockholm. Jag kandiderar till Ledamot.

Jag tror att jag kan vara rätt man för jobbet då jag har en stark vilja och vet vad jag tycker. Jag har suttit i czones (www.counterzone.nu) styrelse. Jag kände från början att det var jag som fick dra det stora lasset och styra up möten, lägga fram förslag till budgeten m.m. Det var mestadels jag som förde talan på våra mötet och när olika cs-lag sökte om spons var det mig dom fick vända sig till trots att jag var ny. Efter att jag tyckt att vissa inom counterzone gått bakom ryggen på sin egen styrelse och bytt ut en redan framröstat budget valde jag att avgå. Andra erfarenheter är väl att jag suttit i elevrådet i 2år under högstadiet, dock var det mycket fika och lite gjort men men :) Att ha styrelse möten irl passar mig bra då jag tycker det är roligt att träffa nya männsikor och jag tar mig gärna tid för en resa.

I dagsläget läser jag sam-sam på Kärrtorps Gymnasium i Stockholm, umgås med vänner, röjer på fester och sitter vid datorn. Mina kunskapar om datorer, nätverk m.m är låg men att lära mig nya saker har aldrig varit ett problem. Jag tror att Playstar kan utvecklas till något ännu strörre och bättre än vad det är idag och ja, alla älskar EAC :)

Ni hittar mig säkert i #playstar peace!


Erik "f0rn" Johansson
Kandiderar till: Ledamot

Hejsan! Jag är en kille på 16 långa år. Fyller 17 nu i sommar.
Jag bor i Vagnhärad med min familj, tråkigt ställe. Datorn räddar mig, hehe.

På fritiden umgås jag med min flickvän och vänner. Spenderar en hel del tid framför datorn också.
Jag spelar Counter-Strike 1.6 som jag nu gjort i 3-4 år.

(Ni får gärna besöka #dr4g0nsl4y3rs)

Playstar är bra, jag gillar hur dom granskas med saker o ting.
EeasyAntiCheat är defentivt det bästa dom erbjuder inom Counter-Strike.

Ni kommer att hitta mig på mIRC den 29 Mars när mötet drar igång.
Jag går under nicket wella.

Hoppas ni blir nöjda. Tack på förhand! :)


Per "Dendrofilen" Jobjer
Kandiderar till: Ledamot

Tjenare Mitt namn är Per Jobjer aka Dendrofilen ^^, Jag är intressead av att sitta i styrelsen.
Jag är 18år och går fortfarande i skolan på Österäng nere i Kristianstad. Jag spenderar en hel del tid framför datorn och kan därför ha gott om tid för att vara med i styrelsen och göra det så bra som möjligt för Playstar =D.


Rasmus "eaZy" Söderlund
Kandiderar till: Ledamot

Hej.
Namn: Rasmus Söderlund
Alias: eaZy
Från: Gotland i Visby
Ålder: 18år
Presentation: Jag är en trevlig kille som söker jobb som Ledamot hos er. Mitt mål är att få er till en bättre organisation med hjälp av min arbetskraft. Jag trivs med att ta eget ansvar och jobba med andra. Kommer väldigt bra överens med andra och sist men inte minst älskar att hjälpa andra människor. Jag skulle väldigt gärna vilja bli ledamot hos er. Jag skulle trivas bra hos er.
Meriter: Har varit Vice Ordförande för Pause-Gaming som var väldigt stora ett tag. Nu för tillfellet är jag Huvudadmin hos Endzone och har lärt mig nu genom åren att hantera stress väldigt bra. Kan väldigt mycket imon datorer och elektronik, går i 2an som Starkströms elektriker. Har varit med och hållit i Gotland Största lan (GPC - Geab Power Challenge) som var runt 500 personer stort lan, bland annat höll jag i turneringar t.ex.


Jimmy "mYSTISK" Yvesjö
Kandiderar till: Ledamot

Hej ! Jag heter Jimmy "mYSTISK" Yvesjö är 21 år bor i stockholm/farsta.
ja vill bli Ledamot för ja har mycket tid över till å acca er medlemar :)
vart med i playstar ganska länge som cs admin och hjälp me de ja kan och vill komma upp lite i Playstar spel förenig =)
Jag har vart sjukskriven från mitt IRL jobb över 1 år nu så de har blivit mycket tid till data osv.
vart med i playarea , hardwire är med i , InfernoOnline.com , Playstar.se , GameCenter.me , och har lite små bollar i luften =)
MVH Jimmy


Per "Pixen" Karlsson
Kandiderar till: Ledamot

Hej och hallå, är en kille på 20år och vill kandidera till ledamot för Playstar.

På frågan varför jag vill göra detta är att jag tycker Playstar är en bra förening med många trevliga medlemmar,
Playstar har även vuxit väldigt mycket det senaste året och jag känner att jag skulle vilja vara med på en hörna och ta ansvar.

Är en väldigt positiv person som tycker om att ha ansvar, backar aldrig för problem utan blir bara mer motiverad att lösa dom.
För tillfället pluggar jag på högskolenivå på en KY-utbildning för att bli 'Server-tekniker(lite finare ord än data-tekniker)' och däribland läser jag även kurser för att kunna ta hand om företag och kunna sälja sig själv men även mycket problematiklösning och framförallt då SERVER - vilket menas att jag blir inriktad på att administera servrar, sätta upp nätverk etc.
Bor tillsammans med min Sambo och ett par katter, fritiden spenderar jag med min flickvän och datorn, spelat en hel del och är aktiv på olika Communitys.
Har varit aktiv väldigt länge inom 'e-sporten' i dess olika form, spelat cs väldigt länge men även andra online spel, wow, lineage, call of duty etc.

Jag skulle vilja se Playstar utvecklas både över internet och fysiskt, att kunna få möjlighet att anordna LAN ibland och diverse träffar, är ju ganska dött runt om i länet på den sidan måste jag säga.

Smått och gott, vore riktigt roligt att bli en del av något så pass stort som Playstar.


•wave•

/Pelle
0 poäng  
demmpa Föreningsmedlem
29 mar 2009   #1
jag e på=D
0 Poäng  
Logga in


Från forumet
Bannad nyss
Bannad? • Svar 4
Visningar 147 • Aktiv Igår, kl. 21:45
server nere?  
Public-servrarna • Svar 3
Visningar 234 • Aktiv I förrgår, kl. 21:38
blev bannad från goagubbar  
Bannad? • Svar 15
Visningar 751 • Aktiv I förrgår, kl. 21:36
Permban.  
Bannad? • Svar 13
Visningar 1080 • Aktiv 2 maj, kl. 18:40
jag blev bannade av nån idiot
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 381 • Aktiv 27 apr, kl. 09:24
Ban på grund utav nick?
Bannad? • Svar 2
Visningar 261 • Aktiv 19 apr, kl. 21:06
Vart precis p-bannad för aimbot/aimkey?
Bannad? • Svar 8
Visningar 432 • Aktiv 18 apr, kl. 09:40
LAwlzy
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 238 • Aktiv 15 apr, kl. 16:35
Ha den äran på födelsedagen
Counter-Strike 1.6 • Svar 6
Visningar 564 • Aktiv 5 apr, kl. 22:27
Servern nere  
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 278 • Aktiv 1 apr, kl. 19:32

Playstars sponsorer
Bredband 2
Statsnät