Forum     Årsmöte 2009

Forum

Motion 2009: Mer fika
bamsegrill Bestefar
6 mar 2009   #0
Motion: Mer fika
Av: Tommy "bamsegrill" Jonsson

Jag har tröttnat på att dricka kaffe utan att kunna gotta mig med bullar, så nu vill jag att det ska handlas in mer fika. Just för att det ska bli en bättre stämning på våra möten.

Jag yrkar att
1....Det ska köpas bullar till VARJE styrelsemöte.
0 poäng  
n/a Borttagen
6 mar 2009   #1
Inledning

Kaffe är i biologisk systematik ett växtsläkte med mer eller mindre 100 arter i släktet. Från Brasilien till det tropiska Afrika existeras det kaffeodlingar av arabiskt kaffe.

Grov-fakta

En bulle till kaffet förstör upp till 70/100 arter och förblir utrotningshotade på grund av bullinnehav vid fika-raster.
Ett färskt kaffe är Wiener melange SOM kan acceptera en bulle vid kaffet, men endast ett par bitar av bullen. En hel bulle till kaffet förstör mer än 5 koppar kaffe per dag - vilket enligt en uträkning på High School Musical 4 betydligar hela 320 TON kaffe per tjugonde år. Det är en av anledningarna till varför lågkonjukturen fortfarande existerar i dagsläget.

Rekommendation

Som utbildad läkare råder jag er Playstar att istället inskaffa ett par Mariekex - som lätt slinker ner till kaffet och tar heller ingen större del i magen som får kaffelusten att sjunka.

Jämförelse

En bulle - 146 kcal (200gram)
Ett Mariekex - 27kcal (6gram)

Avslutning

Som utbildad läkare vill jag med denna text tyckatill och försöka få er att VÄLJA det rätta - ur hälsosynpunkt - ett mariekex istället för en nedrans bulle som sätter sig negativt runt magen!

// L0TT4
0 Poäng  
slinkis Valberedning
18 mar 2009   #2
skrevInledning

Kaffe är i biologisk systematik ett växtsläkte med mer eller mindre 100 arter i släktet. Från Brasilien till det tropiska Afrika existeras det kaffeodlingar av arabiskt kaffe.

Grov-fakta

En bulle till kaffet förstör upp till 70/100 arter och förblir utrotningshotade på grund av bullinnehav vid fika-raster.
Ett färskt kaffe är Wiener melange SOM kan acceptera en bulle vid kaffet, men endast ett par bitar av bullen. En hel bulle till kaffet förstör mer än 5 koppar kaffe per dag - vilket enligt en uträkning på High School Musical 4 betydligar hela 320 TON kaffe per tjugonde år. Det är en av anledningarna till varför lågkonjukturen fortfarande existerar i dagsläget.

Rekommendation

Som utbildad läkare råder jag er Playstar att istället inskaffa ett par Mariekex - som lätt slinker ner till kaffet och tar heller ingen större del i magen som får kaffelusten att sjunka.

Jämförelse

En bulle - 146 kcal (200gram)
Ett Mariekex - 27kcal (6gram)

Avslutning

Som utbildad läkare vill jag med denna text tyckatill och försöka få er att VÄLJA det rätta - ur hälsosynpunkt - ett mariekex istället för en nedrans bulle som sätter sig negativt runt magen!

// L0TT4


w00t o.O

Finns ju inget bättre än kaffe med bulle :(
0 Poäng  
Turass LEVEL 15 - Access
18 mar 2009   #3
mariekex is the shit, då skulle jag smyga till skåpet o ta varje dag :> + att man inte blir överdrivet tjock :D
0 Poäng  
Logga in


Från forumet
Bannad nyss
Bannad? • Svar 4
Visningar 130 • Aktiv Igår, kl. 21:45
server nere?  
Public-servrarna • Svar 3
Visningar 233 • Aktiv I förrgår, kl. 21:38
blev bannad från goagubbar  
Bannad? • Svar 15
Visningar 750 • Aktiv I förrgår, kl. 21:36
Permban.  
Bannad? • Svar 13
Visningar 1077 • Aktiv 2 maj, kl. 18:40
jag blev bannade av nån idiot
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 380 • Aktiv 27 apr, kl. 09:24
Ban på grund utav nick?
Bannad? • Svar 2
Visningar 261 • Aktiv 19 apr, kl. 21:06
Vart precis p-bannad för aimbot/aimkey?
Bannad? • Svar 8
Visningar 430 • Aktiv 18 apr, kl. 09:40
LAwlzy
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 238 • Aktiv 15 apr, kl. 16:35
Ha den äran på födelsedagen
Counter-Strike 1.6 • Svar 6
Visningar 564 • Aktiv 5 apr, kl. 22:27
Servern nere  
Counter-Strike 1.6 • Svar 1
Visningar 277 • Aktiv 1 apr, kl. 19:32

Playstars sponsorer
Bredband 2
Statsnät